Vind onderwerpen om over te bloggen – Google Instant

Het valt niet altijd mee om een onderwerp / content te vinden om over te bloggen. Wat ik zelf doe is een lijst aanleggen van onderwerpen die ik bedenk als ik met iets anders bezig ben. Hiervoor gebruik ik een notitieblokje en Delicious. In Delicious gebruik ik een aparte tag naast de andere tags ‘article-idea’ als ik een artikel interessant vindt om er zelf ook een artikel over te schrijven.

Via een artikel van Phil Hollows op het blog van FeedBlitz: SEO: Three Things you must do NOW with Google Instant, kwam ik op het idee om zo onderwerpen te vinden voor mijn blog.

Hiermee heb ik dubbele winst: voldoende voorraad voor blogonderwerpen, onderwerpen waar op gezocht wordt in Google en goed voor SEO (Search Engine Optimization). Ofwel beter scoren in de zoekmachines.
google instant Vind onderwerpen om over te bloggen   Google Instant

Wat is Google Instant

Dit is een introductie video van Google over Google Instant

Het werkt erg handig. Terwijl je typt krijg je nieuwe, betere, resultaten te zien.
Wil je het zien en niet je eigen zoekverleden meenemen dan moet je wel wat doen.

Stap 1: – uitschakelen zoekverleden
Als je de eigen zoekopdrachten niet wil laten meetellen – het is beter van niet – kun je 2 dingen doen:

  1. uitloggen uit je Google account
  2. jouw persoonlijke zoekopdrachten verwijderen

Afmelden is eenvoudig. Als je naar Google.com gaat, staat helemaal rechtsboven ‘Afmelden‘ of ‘Sign out’.
Wil je de zoekhistorie van jezelf verwijderen doe dan het volgende:

  • Ga naar je account – klik op ‘Mijn account‘ rechtsboven
  • Kies webgeschiedenis
  • Klik dan op Items verwijderen – je historie wordt verwijderd en er wordt niets meer bijgehouden

Stap 2: – Google in Engels
Nu kun je aan de slag. Let wel, Google Instant is nog niet beschikbaar voor Google.nl.
Ga dus naar Google.com. Waarschijnlijk wordt je nu nog automatisch naar Google.nl geleid.
Klik hiervoor op Google.com in English (rechtsonder)

Stap 3: – zoeken
Begin nu met het zoeken naar woorden waarop je gevonden wilt worden. Je krijgt vanzelf voorstellen van onderwerpen waarop veel gezocht wordt.
Als het goed is komt is Google Instant binnenkort ook in het Nederlands beschikbaar. Op dit moment verschijnen er dus nog wat minder Nederlandse voorstellen in de zoekresultaten.

Phil komt met nog een aantal voorstellen om beter te scoren in de zoekmachines. Zoek op je eigen naam, op je bedrijfsnaam, de producten, je zoekwoorden en bezoek de websites, blogs die je niet zelf beheert en laat een reactie achter. Zorg er voor dat de reactie relevant is en verwijst (link) naar je eigen site. Dit kun je ook doen voor je concurrenten.

Het zoeken en reageren op blogs heeft voor mij vooral een waarde om zichtbaar te worden in jouw markt, ook bij de andere spelers.

Welke methode gebruik jij om telkens weer blog onderwerpen te bedenken?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Vind onderwerpen om over te bloggen – Google Instant


4 Comments

  • At 13 september 2010, Patrick Bakker wrote:Laat ik nou net een blogkermis over dit onderwerp organiseren. Misschien iets voor jou?

    Ik gebruik Evernote om (oa) blog ideeën bij te houden. Daar kom ik overigens meestal op tijdens het uitlaten van mijn tekkel of een busreis naar het centrum, dus heb ik altijd een piepklein notitieboekje en een heel klein pennetje bij me.

    Serieus zoeken naar onderwerpen gebeurt tijdens het lezen van meestal via Twitter getipte artikelen.

  • At 13 september 2010, Erno Hannink wrote:Waar vind ik meer gegevens over je blogkermis Patrick?
  • At 13 september 2010, Patrick Bakker wrote:http://www.blogkermis.be/neem-deel-aan/slim-gebruik-van-sociale-media/editie-1/

    Leuk initiatief, dat Blogkermis.be. Je kunt bestaande artikelen opgeven, maar natuurlijk ook iets nieuws schrijven. En je eigen ‘kermis’ organiseren.

  • At 13 september 2010, Erno Hannink wrote:Dank je wel voor de link Patrick. We hebben in Nederland ook aantal malen blogkermis gehad. Ook op enthousiasmeren.nl (2006) is de kermis geweest.

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares