Hoe optimaliseert u uw website zodat u beter gevonden wordt via Google?

U heeft een mooie website laten maken maar wordt nog niet gevonden via Google, aan de hand van een aantal simpele tips helpen wij u om uw website perfect te optimaliseren voor de zoekmachines zodat uw website sneller, beter en op meerdere zoekstrings gevonden wordt.

Het verschil tussen een statische en een dynamische website

Allereerst is het belangrijk dat u een onderscheidt maakt tussen een statische en een dynamische website. Een statische website fungeert als een visitekaartje en geeft vaak informatie over bijvoorbeeld een bedrijf. Een dynamische pagina wordt vaak vernieuwd met bijvoorbeeld nieuwsberichten en zorgt vaak voor interactie met de gebruiker. Het voordeel van een dynamische pagina is dat de zoekmachine het liefst websites toont die bijgehouden en vernieuwd worden met kwalitatief sterke content. Dynamische (CMS) websites hebben vaak de beschikking over een SEO-plugin, waarmee u gemakkelijk en snel unieke titels en beschrijvingen kunt meegeven aan een pagina.

Welke factoren spelen een rol voor de vindbaarheid van uw website?

Het is belangrijk dat u begrijpt dat uw vindbaarheid verbeterd wordt door een combinatie van diverse factoren, hierbij kunt u denken aan SEO, linkbuilding, kwaliteit content, webhosting. Iedere pagina bevat meta’s (Titel en beschrijving), vaak worden deze factoren onderschat. Indien u een website heeft met honderden pagina’s met unieke meta’s dan wordt u al op veel meer zoektermen gevonden in de zoekmachine. Ook de tekst die u op uw website toont moet uniek en van uitmuntende kwaliteit zijn. Zorg dat u het onderwerp van de content definieert in de H1’s en H2’s. Ook is het belangrijk om de belangrijkste term een aantal keer te vermelden in de content. Veel mensen houden een keyword density aan van ongeveer 2%.

De kwaliteit en de betrouwbaarheid van de webhoster is belangrijk. Is uw website snel benaderbaar en staat uw website altijd online. Een trage website zal een negatieve invloed hebben op uw positie in de zoekmachine. Wat doet u zelf wanneer u op een langzame website terecht komt? Het is een feit dat een trage website het bouncepercentage verhoogt. (Dit kunt u bekijken via “Google Analytics”)

Tot slot

Indien u unieke en kwalitatief sterke content schrijft met perfect geoptimaliseerde titels, dan komen de bezoekers vanzelf. Zie uw website als een merk en bouw kwaliteit op. Veel plezier met het optimaliseren van uw website en succes met het verkrijgen van betere posities in de zoekmachines.

N.Vos

Enhanced by Zemanta
Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares