Google Webmaster Tools aangepast

google-webmaster-tools

Google Webmaster Tools is een verzameling handige tools en een bron van informatie voor iedere webmaster die zijn / haar website goed wil laten scoren bij Google. Eén van de meest belangrijke onderdelen van de Webmastertools is de mogelijkheid om de sitemap van de website door te geven en te updaten.

Maar zeker ook voor zoekmachine optimalisatie zijn de webmaster tools zeer informatief. Zo bevat deze bron redelijk uitgebreide statistieken over de trefwoorden en trefzinnen (keywords / keyphrases) waarmee jouwe website gevonden kan worden. Hierboven zie je een screenshot van de webmastertools van de website Art in the Picture (geleend van webmasterblog). Je kunt hierop zien dat Google bij de trefwoorden ook het aantal impressies, aantal clickthroughs en de CTR laat zien.

google-webmaster-tools-keyword

Meer details zijn ook op te vragen. Een voor deze website belangrijke zoekzin is “andy warhol paintings”. De maker van de website zou het liefst op de 1e positie staan in Google wanneer iemand zoekt naar Andy Warhol Paintings. Momenteel staat deze website bij deze keyphrase echter nog ergens tussen positie 6 en 10. Bekend is dat momenteel van het totaal aantal zoekende mensen (100%) met deze trefzin slechts 8% doorklikt naar de Art in the Picture website. Zou de website op de 2e positie staan bij Google dan zal vermoedelijk 18% van alle zoekers klikken op dit zoekresultaat. Soms is zelfs een doorklik / CTR van 55% tot 75% haalbaar bij een 1e positie van alle zoekresultaten. Bovenaan staan bij Google levert dus duidelijk resultaat. En sinds kort helpt Google Webmaster Tools je bij de analyse van jouw SEO inspanningen.

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares