Google Panda update nu ook voor Nederlandse sites

Very poor sketch of a desired icon for DMCA ta...
Image via Wikipedia

Het is officieel, vanaf afgelopen vrijdag 12 augustus is de Google Panda update ook toegepast op niet engelstalige websites (met uitzondering van de talen Chinees, Japans en Koreaans). Dus mogelijk heb je een stijging gezien in het dagelijks aantal bezoekers? Of misschien juist een daling? Heb je een sterke daling gezien dan moet je misschien toch even aan de slag met jouw website. Het is zeer waarschijnlijk dat jouw site dan niet voldoet aan de “strengere” kwaliteitseisen die Google stelt aan internetsites. Maar Google helpt je wel en heeft een mooi overzicht van kwaliteits-tips gemaakt zodat je jouw site kunt verbeteren.

De Panda Update treft voornamelijk websites met gekopieerde content in tegenstelling tot eigen unieke teksten / inhoud. Heeft jouw website alleen maar unieke inhoud dan kun je met voorgenoemde tips ook andere aspecten proberen te verbeteren (denk aan het verminderen van het aantal advertenties, gebruik van dezelfde woorden binnen een artikel, etc.). Of misschien vermoed Google dat jouw artikelen gekopieerd zijn terwijl juist een andere site dit gedaan heeft? Check of jouw teksten op andere sites zijn overgenomen via copyscape.com, dit is een zogenaamde “duplicate content checker”… of “Plagiarism Checker” zoals ze het zelf noemen. Hiermee kun je sites vinden die mogelijk inhoud van jouw site hebben overgenomen.

Stel dat inderdaad een andere website letterlijk jouw teksten heeft overgenomen dan kun je een paar dingen doen:

  • je kunt dit bij Google melden via de DMCA (Digital Millennium Copyright Act) pagina van Google, maar verwacht geen direct effect hiervan
  • pas de tekst op jouw site aan en maak er alsnog een uniek artikel van
  • stuur een bericht aan de site beheerder / eigenaar met de overgenomen content met het verzoek dit te verwijderen

Lees ook het Panda Update nieuws op Het Google Product Blog.

En, merk jij er al iets van?

Enhanced by Zemanta
1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares