Google geeft SEO advies

Het is inmiddels algemeen bekend, goed scoren in Google kan voor veel bedrijven erg veel voordeel bieden zoals het verkrijgen van meer klanten, hogere omzet, meer producten verkopen, etc. Maar de vraag voor specialisten en niet specialisten is nog wel; hoe kan ik hoger komen in Google? Wat moet ik doen om op die eerste pagina van de Google zoekresultaten te komen? Of nog beter, op de allereerste positie?

Op internet delen veel specialisten in beperkte mate hun kennis met anderen. Zoals ook op deze website waar je informatie kunt vinden over goed schrijven voor zoekmachines, linkruilen wel of niet doen, etc. Maar SEO specialisten geven natuurlijk niet al hun kennis prijs, ze willen wel zorgen dat ze een streepje voor blijven houden op zoekmachine optimalisatie concurrenten.

Maar goed nieuws. De ultieme zoekmachine optimalisatie specialist, Google zelf, deelt openbaar diverse SEO tips met ons.

In het onderstaande Youtube filmpje vertelt Google over het basis principe achter het optimaliseren voor de Google zoekmachine. Maar let op, de video duurt wel meer dan 10 minuten. De video gebruikt als case een Google store met bijvoorbeeld Android T-shirts en gaat vooral in de voordelen van Google Webmastertools. Voor ervaren ZOS (zoek machine optimalisatie specialisten) zal de video helaas niet veel nieuwe inzichten leveren.



De vraag is alleen, waarom brengt Google deze video uit? Wat is de gedachte hierachter? Een eerste gedachte kan zijn het promoten van Google Webmastertools. Waarom? Indirect krijgt Google veel extra informatie over een website waaronder belangrijke informatie over de eigenaar / beheerder van de site. Een beheerder met 10 sites in Webmaster Tools kan bij ongewenst gedrag, zoals black hat SEO, ook voor de 9 andere sites in de gaten worden gehouden. Een ander voordeel voor Google kan zijn dat de kwaliteit van de geboden informatie, zoals een XML sitemap en goede description tags, ook de kwaliteit van Google zelf zal verbeteren.

Deze video geeft in ieder geval aan dat Google op zich geen moeite heeft met het toepassen van Search Engine Optimization (SEO). Google vindt het blijkbaar zelfs prettig dat je jouw site optimaliseert voor de zoekmachine, zolang je het maar netjes conform de regels doet (white hat).

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares