Adwords is nu Google Ads
- By : Arne
- Category : Zoekmachine Optimalisatie
- Tags: DoubleClick, Google ads, Google adsense, Google adwords
Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu naar ads.google.com gaan voor advertentie beheer. Mensen met een actief AdWords-account hebben hierover al een bericht ontvangen. Volgens Google zal “Google Ads” nu het volledige scala vertegenwoordigen van de mogelijke campagnetypen binnen het advertentienetwerk. Het scala is onder andere: Zoeken / Search, Display (o.a. banners), Video, binnen Apps en meer. Het nieuwe logo van Google Ads (ads.google.com) is hieronder te zien:
Het oude Google Adwords was iets anders:
Wat is Google Ads?
Er worden per seconde 2,3 miljoen zoekopdrachten verwerkt door Google en in de meeste gevallen bevat de resultaat pagina diverse Google Ads. Deze advertenties worden betaald door bedrijven die hiermee op een effectieve manier relevante bezoekers naar hun website kunnen verkrijgen. Via Google Ads kan ieder bedrijf op verschillende manieren adverteren binnen het netwerk van Google om zodoende de juiste doelgroep te bereiken.
Verschil tussen Google Adwords en Google Ads?
Een veel gehoorde vraag is natuurlijk wat dan precies het verschil is tussen het “oude” Google Adwords en de nieuwe Google Ads. Waarom gooit Google alles om? Eigenlijk is er, op dit moment, geen verschil tussen Google Adwords en Google Ads. Het gaat nu om een zogenaamde rebranding. Google heeft nieuwe plannen met het Google adverteernetwerk en zodoende is besloten dat de naam / het merk “Adwords” daar niet meer goed bij past. Sridhar Ramaswamy (senior vice president Google ads) heeft tijdens een persbijeenkomst aangegeven dat Google veel te horen heeft gekregen dat adverteerders in de ware raken van de overvloed aan advertentieproducten en -merken. Verder gaf Sridhar Ramaswamy aan dat het primair gaat om een naamsverandering maar dat deze wel beter aansluit op de plannen voor de langere termijn. Een nieuwe functie die zal volgen heet “Smart Campaigns”. Voor adverteerders van kleinere ondernemingen zal dit de standaard instelling zijn. Een adverteerder hoeft slechts aan te geven welke acties wenselijk zijn (gebeld worden, bezoek aan webshop, aankopen van producten of diensten, etc.) en vervolgens zal Google Ads middels “machine learning” (artificial intelligence) de advertentiecampagne optimaliseren ten aanzien van dit doel / deze acties.
Ramaswamy heeft ook aangegeven dat het merk “DoubleClick” ook zal gaan verdwijnen.
Geen reacties