Via Born05, die voor KLM werken, kwam ik op de site van Virgin Flights. Ik was, zoals ze bij Born05 al aangaven, prettig verrast. Inderdaad hebben de meeste vliegtuig maatschappijen een site waar het eigenlijk voornamelijk draait om het boeken van een vlucht. Op zich prima, maar als ze dit allemaal doen dan moet je gaan nadenken over hoe je jezelf online kunt onderscheiden. De creatieven bij Rokkan hebben voor Virgin bedacht dat de site meer op het gevoel moet spelen. Zo zie je op de site direct diverse aanbiedingen. Maar je kunt ook zien wat er te eten is, welke films je tijdens het vliegen kunt kijken en het is direct duidelijk dat zodra je jezelf aanmeldt dat je heel snel dingen kunt regelen.
Maar het mooiste vind ik het gebruik van Social Media. Ze hebben natuurlijk ook Twitter, Facebook en Youtube. Maar dit zijn niet zomaar leuke buttons om erbij te horen. Nee ze gebruiken deze externe sites bijna optimaal. Op hun Youtube kanaal zijn bijvoorbeeld niet alleen eigen reclame filmpjes te zien maar ook uploads van anderen die te maken hebben met Virgin Flights. Dit houdt in dat iemand bij Virgin dit periodiek toch in de gaten moet houden. Hetzelfde geldt voor Twitter. Ook hier geen automatische tweets vanuit de site, tweets over Virgin en niets anders. Nee hier zit iemand ook echt met andere te communiceren, te retweeten, etc. Gevolg, meer dan 50.000 followers. Complimenten aan Virgin’s team!
Geen reacties