Weg met die saaie LinkedIn Samenvatting
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: facebook, linkedin, profiel
Van een saai LinkedIn profiel naar een profiel dat er uit springt. Wil jij ook opvallen zonder te schreeuwen?
LinkedIn Profiel verbeteren
De professionele kopregel in LinkedIn kun je ook laten opvallen.
Tijd om je LinkedIn profiel te verbeteren en we beginnen met de samenvatting.
Saai
Dit was de samenvatting in mijn LinkedIn profiel, SAAI.
Veel tekst, niets valt op.
Voorbeelden
Af en toe zag ik een LinkedIn profiel in de zoekresultaten die er tussenuit springt. Nadat ik mij profiel had bijwerk volgens Compleet profiel op nieuwe LinkedIn in 13 stappen, wilde ik mijn profiel nog verder verbeteren. Er meer uit laten springen.
Op zoek naar een paar goede voorbeelden herinner ik me de update van Bas Westland. Een Amerikaan die met hem wilde verbinden zodat hij het profiel van Bas kon gebruiken als voorbeeld. Bas heeft de regel dat hij niet met mensen verbind die hij niet kent. Maar na dit compliment is er toch enige twijfel. Bas is een echte LinkedIn expert. Bekijk Bas’ LinkedIn profiel.
Zoals dingen dan soms lopen kreeg ik een e-mail van Petra Fisher, nog zo’n LinkedIn expert. Waarbij ik het ook nog eens enorm gaaf vindt hoe Petra haar doelgroep en werk duidelijk en specifiek heeft gemaakt in haar profiel. Bekijk Petra’s LinkedIn profiel.
Icoontjes in je profiel
De volgende uitdaging was, waar vind ik de icoontjes die ze gebruiken in hun profiel.
Dit is een pagina met een overzicht van de verschillende icoontjes of symbolen die je kunt gebruiken in je LinkedIn profiel, FB Symbols. Overigens deze symbolen kun je ook gebruiken in je Facebook of Twitter profiel en updates.
Hoe werkt het?
- Je gaat naar FB Symbols zoekt het symbool dat je wilt gebruikt.
- Selecteert het symbool
- Kopieer het symbool (Ctrl-C of cmd-c)
- Je gaat naar je LinkedIn profiel en plakt het symbool (Ctrl-V of cmd-v)
Ben ik hier goed?
Zoals je waarschijnlijk wel weet kun je een LinkedIn profiel in meerdere talen maken. Standaard staat LinkedIn in het Engels. Werk jij alleen in Nederland, dan kun je het standaard profiel in het Nederlands opnemen.
Werk je in meerdere taalgebieden. Maak dan een profiel aan voor ieder taalgebied, en Engels. Uitleg over hoe je een profiel aanmaakt in een andere taal Creating or Deleting a Profile in Another Language
In het voorbeeld van Bas (zie hieronder) zag ik een korte uitleg voor mensen die op het profiel komen in een andere taal. Dat heb ik overgenomen, met daaronder de kern van wat ik doe.
Deze kern werk ik daarna uit met meer uitleg op de 3 onderdelen.
Hoe kun je de lezer helpen
Een overzicht van de dingen die jij doet voor jouw doelgroep. Hoe help jij jouw ideale klant?
Contact gegevens
Je contactgegevens staan al in je profiel, maar nu moet je eerst op de knop ‘Contactgegevens’ klikken om ze zichtbaar te maken. Daarnaast wordt je samenvatting nu gelezen op de onderdelen waarop ze jou kunnen inschakelen. Maak het dus zo eenvoudig mogelijk om ook contact met je te kunnen opnemen:
Keywords
Gevonden worden in LinkedIn’s zoekmachine door slim gebruik te maken van de keywords waarop je gevonden wilt worden. Je hoeft niet elk onderdeel vol te stoppen met de sleutelwoorden. Een profiel moet vooral interessant zijn voor de lezer en niet alleen voor de zoekfunctie binnen LinkedIn.
Dit is een mooie plek om jouw keywords op te nemen:
LinkedIn Samenvatting
Zo ziet de hele samenvatting er nu uit:
Kun jij nu nog meer onderdelen in je profiel laten opvallen?
Kijk ook eens hoe Petra Fisher en Bas Westland dat doen.
Jouw profiel
Heb je jouw LinkedIn profiel al bijgewerkt naar aanleiding van het artikel Compleet profiel op nieuwe LinkedIn in 13 stappen?
Ga je de samenvatting en andere delen van het profiel nog een keer onder handen nemen? Deel de link naar jouw vernieuwde LinkedIn profiel hieronder.
————-
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties