Voor je bedijf een Facebook profiel of een pagina, wat te kiezen?
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: facebook, facebook company page, facebook page, linkedin
Tijdens een aantal workshops en presentaties, waar ik aan werk, wordt aandacht geschonken aan Facebook. Wat is het, hoe werkt het en wat kun je er mee zijn een aantal vragen die we daar beantwoorden.
Door deze aandacht gaan mensen aan de slag met Facebook en Twitter. Door het te doen leer je het meeste is het principe.
Een van de meest opvallende dingen die ik steeds zie terugkeren is de vraag; Maak ik op Facebook iets aan voor mijzelf of voor mijn bedrijf?
Wat vaak gebeurt is dat een mix wordt gemaakt en dat is jammer. En dit doen mensen niet alleen op Facebook maar ook op LinkedIn en Twitter. Een persoonlijk profiel met een foto van het bedrijf bijvoorbeeld, of een persoonlijk profiel met bedrijfsgegevens, of 2 profielen dus zowel een persoonlijke als ook een bedrijfsmatige.
De sociale platvormen als LinkedIn, Twitter en Facebook gaan allemaal uit van persoonlijke interactie. Jij als persoon, met je eigen naam, communiceert met andere personen. Net als in het echte leven. Daarnaast hebben LinkedIn en Facebook de mogelijkheid om iets op te zetten voor je bedrijf. In Facebook kun je een pagina starten voor je bedrijf en in LinkedIn kun je ook een bedrijfsprofiel maken.
Dus wat kun je het beste doen:
Op Facebook:
- Je hebt 1 persoonlijk profiel, dat ben jij met je eigen naam en een foto van je zelf.
- Je kunt daarnaast een pagina opzetten voor je bedrijf http://www.facebook.com/pages/create.php
Wanneer je bovenstaande link van Facebook gebruikt krijg je een aantal keuzes. Kies voor de Officiële pagina (dus niet Communitypagina kiezen).
Dan kun je kiezen uit een ‘lokaal bedrijf’ , ‘Merk, product of organisatie’ of ‘Artiest, band of bekend persoon’.
Gaat het over een lokaal bedrijf zoals een winkel of een restaurant kies dan ‘lokaal bedrijf’ je krijgt dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om openingstijden van je winkel in te vullen en parkeerruimte bij een restaurant.
Is je bedrijf nationaal of internationaal kies dan uit ‘Merk, product of organisatie’. Heb je een dienstverlening die werkt over heel Nederland of een webshop bijvoorbeeld dan is dit je keuze.
Ben je schrijver, spreker, artiest dan is de laatste optie voor jou, ‘Artiest, band of bekend persoon’.
Vul vervolgens de gevraagde gegevens in. Maak het zo compleet mogelijk en vergeet niet de URL naar je website op te nemen.
Geef je Bedrijf een Gezicht op Facebook Event
Wil je snel en met mijn begeleiding aan de slag met Facebook voor je bedrijf kom dan naar het Geef je Bedrijf een Gezicht op Facebook Event. Maak in 1 middag de start met Facebook voor jouw bedrijf.
In mijn nieuwsbrief van vorige week vertelde ik hier al uitgebreid over. Een kleine herinnering aan de actie die vandaag afloopt.
Meld je vandaag, donderdag 7 oktober, aan en je krijgt nog de EUR 50,00 korting. Dat is mijn kado omdat ik 1 oktober 4 jaren actief ben met dit bedrijf.
Je betaald nu geen EUR 249,00 maar EUR 199,00 (ex BTW).
Registreer je nu en gebruik de coupon-code FEESTGBBFB
Datum: 14 oktober 2010
Aanvang: 13:00u tot 17:00u
Locatie: Seats2Meet te Utrecht – lekker centraal gelegen en eenvoudig te bereiken met het OV
Meer informatie: http://www.ernohannink.nl/facebook/geef-je-bedrijf-een-gezicht-op-facebook-event/
Voordat ik het vergeet, in LinkedIn kun je hier een bedrijfsprofiel opzetten http://www.linkedin.com/company/add/show
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Ik wil een Facebook Link Button op mijn website zetten, zodat wanneer je daar op klikt je mijn website op je facebook krijg.
Hoe doe ik dat ?
Gr Aad
Ik denk dat je de like button bedoelt? Hier zijn een aantal artikelen over die mogelijk bruikbare tips bevatten?
Zie bijvoorbeeld: Tips om mensen te verleiden jouw pagina / artikel te liken