Social Media begint met een sociaal bedrijf

David ArmanoMichael Stelzner van SocialMedia Examiner in gesprek met David Armano over social media en social business. David is Vice President van Edelman Digital en schrijft op zijn blog Logic + Emotion (@armano)

Zie hieronder de video van het interview met David Armano (link naar vimeo profiel) door Michael A. Stelzner (ook link naar Vimeo profiel).

Veel bedrijven beginnen op basis van een succesverhaal van een ander met social media. Ze vergeten dat ze eerst een sociaal bedrijf moeten zijn. Het heeft een relatie met open zijn, training, mogelijk een cultuur verandering.

Als je begint met social media dan begin je met social business planning. Dit begint met een social media beleid, training, dan begin je met kleine projecten om te laten zien dat ze mogelijk zijn. Zie hieronder de video en verwijzingen naar de genoemde presentatie.


David legt uit dat de ROI van social media voor bedrijven een excuus is om niet te beginnen. Hij legt uit dat je veel meer kunt meten om te laten zien dat het wel belangrijk is.

Hoe weet je dat je succes hebt als bedrijf? Wat moet je wel meten?

Dit is de presentatie die wordt aangehaald in het interview:

De 4 C’s van Community – Content, Context, Connectivity en Continuity:
armano 4c community Social Media begint met een sociaal bedrijf
Earned Media, Paid Media en Owned Media:
armano media 500x350 Social Media begint met een sociaal bedrijf
Begin met luisteren, dan assess, engage, measure en improve:
armano listen 500x347 Social Media begint met een sociaal bedrijf
Bedrijf en Merk afstemming:
armano social business 500x351 Social Media begint met een sociaal bedrijf

Bron The Best Ways to Make Your Brand Social op SocialMedia Examiner

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares