Maximizing LinkedIn for Sales and Social Media Marketing

LinkedIn is een handig hulpmiddel als je meer klanten wilt aantrekken. Het boek Maximizing LinkedIn for Sales and Social Media Marketing helpt je om jouw acties op LinkedIn te verbeteren.

Dit is het tweede boek van Neal Schaffer @nealschaffer over LinkedIn. Zijn eerste boek Windmill Networking: Understanding, Leveraging & Maximizing LinkedIn (aff) is meer voor wanneer je net begint op LinkedIn. Dit kun je ook zien aan de subtitel van dat boek “An Unofficial, Step-by-Step Guide to Creating & Implementing Your LinkedIn Brand”

Maximizing LinkedIn Neal SchafferZijn nieuwste boek Maximizing LinkedIn for Sales and Social Media Marketing. is bedoeld voor als je al een profiel hebt op LinkedIn, je bent er al actief en je wilt er meer klanten uit halen.

Dit boek kreeg ik gratis als onderdeel van de maandelijkse Social Media Book Club (#smcbooks)
Al heb ik zelf meerdere artikelen geschreven over LinkedIn, dit boek heeft me toch heel wat nieuwe tips laten zien.

Case Studies

Schaffer heeft in ieder hoofdstuk (en nog een paar in de appendix) mooie case studies opgenomen. Zo kun je ervaren dat het werkt. Interessante voorbeelden van managers en ondernemers die schitterende resultaten hebben behaald met LinkedIn voor meer omzet, klanten, relaties.

Het was bijzonder te lezen over een voorbeeld in hoofdstuk 6 van een Nederlander, de man van mijn nicht. Hans Notenboom is een LinkedIn group gestart voor Philips. Als global director of online CRM startte hij de Innovations in Health group die nu meer dan 45.000 leden heeft en een van de vijf grootste groepen in de gezondheidssfeer.

Maximizing LinkedIn een Video review

Aantal contacten

Andere tips van Schaffer die ik interessant vind gingen over het aantal contacten. Als ik met mensen praat over LinkedIn dan hebben ze er meestal ongeveer 200 contacten. Als ik vraag waarom, dan is het antwoord iets van “ik verbind alleen met mensen die ik een hand heb gegeven”.

Voor mij is dat een vreemde manier van netwerken. Vergelijkbaar met naar een netwerk evenement gaan en dan alleen met de mensen praten die je al kent. Zo ontmoet je toch geen nieuwe potentiële klanten?

Schaffer zegt dat een mooie richtlijn is, dat je de leeftijd vermenigvuldigt met 10-20 contacten voor een idee van het minimale aantal contacten dat je in LinkedIn zou moeten hebben.

Schaffer zegt ook dat de 2e graad contacten belangrijker zijn dan je 1e graad contacten. De kans dat je nieuwe klanten vindt in je 2e graad contacten is veel hoger dan bij de mensen die je al kent en rechtstreeks mee verbonden bent.

LinkedIn Groups en Answers

Het boek geeft handige tips om je profiel in LinkedIn te verbeteren en daarbij rekening te houden met zoekmachine optimalisatie (SEO). Tips over hoe je een bedrijfsprofiel opzet, producten toevoegt en je bedrijfsprofiel promoot op je website met een badge.

De plekken waar de meeste interactie is binnen LinkedIn zijn de groepen en het vraag en antwoord deel. Hier moet je echt de meeste tijd besteden als je meer actie wilt uit LinkedIn. Begin een eigen groep en wordt lid van andere groepen waar je doelgroep te vinden is. Jouw potentiële klant. Je kunt lid worden van maximaal 50 groepen doe dat ook.

Zorg dat je zichtbaar wordt in de groepen. Doe er onderzoek, beantwoord vragen, reageer op discussies en zorg voor interactie met de beslissers in jouw branche.

De tips om het bedrijfsprofiel te verbeteren ben ik gelijk mee gestart. Daardoor duurde het lezen van het boek wat langer ;) .

Gelijk heb ik ook nog eens de groepen waar ik lid van ben opgeruimd op basis van promotie en activiteit die in de groep plaatsvindt. Ik heb me ook aangesloten bij een aantal nieuwe groepen zodat ik kan verbinden met mensen die ik nog niet eerder heb ontmoet.

Voor wie is het

Als jouw doelgroep managers, beslissers, ondernemers, zelfstandigen zijn, werk je in een B2B omgeving, dan is LinkedIn een Social netwerk site waar je veel tijd moet doorbrengen. Dit boek gaat je dan helpen.

De mensen in de case studies spenderen meestal ongeveer 2-3 uren per dag in LinkedIn. Daarvoor krijgen zij dan ook een groot deel van hun nieuwe klanten en omzet uit LinkedIn.

Dit artikel verscheen eerder op ErnoHannink.com

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares