LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Dit is het bedrijfsprofiel van mijn bedrijf, ErnoHannink.nl. Een voorbeeld hoe professioneel jouw bedrijf er uit kan zien op LinkedIn.

In 5 stappen maken we een LinkedIn bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf.

linkedin bedrijfsprofiel eh 580x401 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Dan nu alle aandacht voor jouw bedrijf op LinkedIn. Naast je persoonlijke profiel heb je namelijk ook een bedrijfsprofiel als zelfstandige professional. Essentieel om je bedrijf en je producten goed te laten zien op LinkedIn.

Je LinkedIn bedrijfsprofiel toevoegen

Stap 1. Begin je bedrijf toe te voegen (‘Bedrijf toevoegen’)
linkedin bedrijfsprofiel toevoegen 580x261 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

stap 2……

Stap 2. Gebruik een email adres met de domeinnaam van je bedrijf dat je gaat toevoegen bijv. erno@ernohannink.nl voor mijn bedrijf ErnoHannink:
linkedin bedrijfsprofiel toevoegen2 580x226 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Stap 3. Begin met het invullen van de basisgegevens van je bedrijf. Wat is de rechtsvorm van je bedrijf bijvoorbeeld, oprichtingsjaar en de URL van je website.
linkedin bedrijfsprofiel toevoegen3 580x347 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Stap 4. Voeg dan een logo toe. Je hebt 2 verschillende formaten van je logo nodig: 100 x 60 pixels en 50×50 pixels. Het beste kun je het logo voordat je het gaat uploaden op het juiste formaat maken. De bovenste afbeelding is een soort banner in je bedrijfsprofiel:
linkedin bedrijfsprofiel toevoegen4 580x411 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Stap 5. Dan vul je een beschrijving van je bedrijf in. De specialismen van je bedrijf zijn de belangrijkste keywords van je bedrijf. Niet de productnamen maar de woorden waarop jouw doelgroep zoekt en waarmee jij gevonden wilt worden.

Je kunt ook een drietal groepen aanbevelen op je bedrijfsprofiel. Bijvoorbeeld een groep waar je doelgroep actief is, als tip voor je doelgroep.
linkedin bedrijfsprofiel toevoegen5 580x376 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Hier zie je hoe dit er uit ziet op het bedrijfsprofiel van ErnoHannink.nl:
linkedin bedrijfsprofiel beschrijving 580x547 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Snelle link naar bedrijfsprofiel in persoonlijk profiel

Als je de bedrijfsnaam van een bedrijfsprofiel toevoegt aan je persoonlijke profiel, wordt het logo dat in je bedrijfsprofiel staat getoond achter je bedrijfsnaam. Als mensen met hun muis over je bedrijfsnaam of het logo gaan, zullen ze dit kaartje met meer informatie zoals je webadres zien.

Je kunt dan direct op de link klikken of naar het bedrijfsprofiel springen:

linkedin bedrijfsprofiel in profiel 580x501 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Producten en Diensten in je Bedrijfsprofiel

Dit is het gedeelte van je bedrijfspagina waar je producten en diensten gaat toevoegen. Je laat bezoekers duidelijk zien wat ze van je kunnen afnemen.

Bij een product in je bedrijfsprofiel, kan de klant een aanbeveling voor je schrijven over een specifiek product of dienst die ze van je gekocht hebben. Je moet er wel even naar vragen bij de klant.

De aanbevelingen voor je producten zijn volgens mijn nog belangrijker dan een aanbeveling voor jou in je persoonlijke profiel.

linkedin bedrijfsprofiel producten 580x257 LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf

Persoonlijke profiel
Heb je jouw persoonlijke LinkedIn profiel al bijgewerkt naar aanleiding van de artikelen Compleet profiel op nieuwe LinkedIn in 13 stappen?, Weg met de Saaie LinkedIn Samenvatting en Breng je LinkedIn Profiel tot leven.

Jouw LinkedIn bedrijfsprofiel

Een goed profiel van jouw bedrijf op LinkedIn is een must. Het is een plek waar bezoekers snel een beeld krijgen van je bedrijf, die verder gaat dan de functieomschrijving in je persoonlijke profiel.

Veel belangrijker nog is het een plek waar mensen direct toegang hebben tot de producten die je verkoopt.
Deel hieronder de link naar jouw bedrijfsprofiel in LinkedIn.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Enhanced by Zemanta

Ha Erno,

Grappig om onderaan je artikel bij related artikels: “3 Reasons your discussions in LinkedIn Groups don’t get read [reading time: 2 min]” te zien staan. Altijd leuk natuurlijk om mijn stukjes elders gepromoot te zien, maar vooral komisch dat het eerst van mijn site naar de US moet om vandaar weer bij jou terecht te komen!

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares