LinkedIn Bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: bedrijfsprofiel, linkedin, linkedin bedrijfsprofiel
Dit is het bedrijfsprofiel van mijn bedrijf, ErnoHannink.nl. Een voorbeeld hoe professioneel jouw bedrijf er uit kan zien op LinkedIn.
In 5 stappen maken we een LinkedIn bedrijfsprofiel voor jouw bedrijf.
Dan nu alle aandacht voor jouw bedrijf op LinkedIn. Naast je persoonlijke profiel heb je namelijk ook een bedrijfsprofiel als zelfstandige professional. Essentieel om je bedrijf en je producten goed te laten zien op LinkedIn.
Je LinkedIn bedrijfsprofiel toevoegen
Stap 1. Begin je bedrijf toe te voegen (‘Bedrijf toevoegen’)
stap 2……
Stap 2. Gebruik een email adres met de domeinnaam van je bedrijf dat je gaat toevoegen bijv. erno@ernohannink.nl voor mijn bedrijf ErnoHannink:
Stap 3. Begin met het invullen van de basisgegevens van je bedrijf. Wat is de rechtsvorm van je bedrijf bijvoorbeeld, oprichtingsjaar en de URL van je website.
Stap 4. Voeg dan een logo toe. Je hebt 2 verschillende formaten van je logo nodig: 100 x 60 pixels en 50×50 pixels. Het beste kun je het logo voordat je het gaat uploaden op het juiste formaat maken. De bovenste afbeelding is een soort banner in je bedrijfsprofiel:
Stap 5. Dan vul je een beschrijving van je bedrijf in. De specialismen van je bedrijf zijn de belangrijkste keywords van je bedrijf. Niet de productnamen maar de woorden waarop jouw doelgroep zoekt en waarmee jij gevonden wilt worden.
Je kunt ook een drietal groepen aanbevelen op je bedrijfsprofiel. Bijvoorbeeld een groep waar je doelgroep actief is, als tip voor je doelgroep.
Hier zie je hoe dit er uit ziet op het bedrijfsprofiel van ErnoHannink.nl:
Snelle link naar bedrijfsprofiel in persoonlijk profiel
Als je de bedrijfsnaam van een bedrijfsprofiel toevoegt aan je persoonlijke profiel, wordt het logo dat in je bedrijfsprofiel staat getoond achter je bedrijfsnaam. Als mensen met hun muis over je bedrijfsnaam of het logo gaan, zullen ze dit kaartje met meer informatie zoals je webadres zien.
Je kunt dan direct op de link klikken of naar het bedrijfsprofiel springen:
Producten en Diensten in je Bedrijfsprofiel
Dit is het gedeelte van je bedrijfspagina waar je producten en diensten gaat toevoegen. Je laat bezoekers duidelijk zien wat ze van je kunnen afnemen.
Bij een product in je bedrijfsprofiel, kan de klant een aanbeveling voor je schrijven over een specifiek product of dienst die ze van je gekocht hebben. Je moet er wel even naar vragen bij de klant.
De aanbevelingen voor je producten zijn volgens mijn nog belangrijker dan een aanbeveling voor jou in je persoonlijke profiel.
Persoonlijke profiel
Heb je jouw persoonlijke LinkedIn profiel al bijgewerkt naar aanleiding van de artikelen Compleet profiel op nieuwe LinkedIn in 13 stappen?, Weg met de Saaie LinkedIn Samenvatting en Breng je LinkedIn Profiel tot leven.
Jouw LinkedIn bedrijfsprofiel
Een goed profiel van jouw bedrijf op LinkedIn is een must. Het is een plek waar bezoekers snel een beeld krijgen van je bedrijf, die verder gaat dan de functieomschrijving in je persoonlijke profiel.
Veel belangrijker nog is het een plek waar mensen direct toegang hebben tot de producten die je verkoopt.
Deel hieronder de link naar jouw bedrijfsprofiel in LinkedIn.
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Ha Erno,
Grappig om onderaan je artikel bij related artikels: “3 Reasons your discussions in LinkedIn Groups don’t get read [reading time: 2 min]” te zien staan. Altijd leuk natuurlijk om mijn stukjes elders gepromoot te zien, maar vooral komisch dat het eerst van mijn site naar de US moet om vandaar weer bij jou terecht te komen!