Socialidad Likes uitwisselen voor je Facebook bedrijfspagina

Het gaat om Liken en geLiked worden. Dat is de tagline van Socialidad. To be Liked or not to be Liked that is the question. (vrij naar Shakespeare)

Julian Natte nodigde me via LinkedIn uit een test te doen met Socialidad. De gedachte is simpel:

Het hebben van een sterke sociale aanwezigheid op Facebook zal je helpen meer klanten te bereiken en dus meer geld te verdienen. Daarnaast geeft het hebben van een groot aantal likers een vertrouwd en degelijk imago.

Mensen liken een pagina met veel likers eerder dan een pagina met weinig likers.
Tevens is het hebben van veel likers goed voor je vindbaarheid binnen zoekmachines zoals Google.

Het gaat om Liken en geLiked worden- Socialidad

Met een aantal uitspraken ben ik het wel eens, zoals:

  • Mensen klikken eerder op ‘Vind ik leuk’ bij een pagina als deze al veel Likes heeft. Het effect is nog groter als er (veel) bekenden van je ook al op ‘Vind ik leuk’ hebben geklikt. Veel likes van vreemden telt minder zwaar, dan likes van bekenden van je. Je krijgt een gevoel van “Als zij de pagina al volgen dan zal het wel goed zijn.”
  • Het hebben van veel volgers geeft een vertrouwd imago. Datzelfde gevoel gebruik ik ook bij het laten zien van het aantal abonnees voor mijn nieuwsbrief. “Als al zoveel mensen de pagina al volgen dan zal de inhoud wel goed zijn.”

De uitspraken waar ik wat moeite mee heb:

  • Het hebben van een sterke sociale aanwezigheid op Facebook zal je helpen meer klanten te bereiken.
    Er is veel meer nodig dan aanwezigheid. Het gaat bijvoorbeeld over je doelgroep. Het gaat om interactie met je doelgroep. Het gaat over vertrouwen. Hier is actie voor nodig. Mensen die je pagina volgen om te volgen leveren nauwelijks tot geen bijdrage aan meer bereik voor je bedrijf.
  • Het hebben van veel likers goed voor je vindbaarheid binnen zoekmachines zoals Google.
    Daar heb ik nog nooit bewijs van gezien, veel mensen die je pagina volgen geven een beter resultaat in de zoekmachines. Wat wel duidelijk is dat pagina’s waar veel interactie is dat deze beter scoren in de zoekmachine. Natuurlijk is het zo dat pagina’s waar veel actie op de wall is of bijvoorbeeld in het forum dat daar ook veel volgers zijn. Andersom is lang altijd niet het geval, een pagina met veel volgers heeft niet automatisch meer interactie.

Hoe werkt het?

  1. Geef je Facebook-Bedrijfspagina op.
  2. Like pagina’s van andere bedrijven.
  3. In ruil voor je likes ontvang je likes terug.

Dus inloggen
voorstel pagina's die je moet liken

Als er weer een persoon op Like heeft geklikt voor jouw pagina ontvang je een bericht in je inbox:
mail van Socialidad met pagina voorstel

De persoon achter deze pagina zie ik ook terug als ik het overzicht van de
Nieuwe volgers voor mijn Facebook pagina Hannink Online Media

Zo heb ik dus 18 nieuwe volgers gekregen en ben ik 18 nieuwe pagina’s gaan volgen. De pagina’s ben ik gaan volgen omdat het de afspraak is, niet omdat ik ze interessant of leuk vind.

Bewust heb ik gekozen om de test met de pagina van Hannink Online Media te doen. De pagina heeft nog een laag aantal volgers, de nieuwe volgers via Socialidad kan ik eenvoudig vinden. De pagina is in het Nederlands.

Nu zie ik van deze 18 mensen dat er 9 uit Nederland komen, deze personen kunnen de pagina wel lezen al valt een deel daarvan buiten de doelgroep van de pagina, “Hannink Online Media – Voor Experts die Online Zichtbaar willen zijn”.

Wil jij meer likes, dan ga je zelf ook op meer likes klikken. Je volgt pagina’s zodat mensen ook jouw pagina gaan volgen.
Probeer Socialidad tijdens deze proefperiode gratis.

http://www.socialidad.nl/

Na deze test meld ik me af. Ik ga voor volgers die de pagina kunnen lezen en in de doelgroep vallen. Ik ga voor interactie op pagina’s die ik leuk vind en verwacht meer interactie van mensen die binnen de doelgroep vallen van Hannink Online Media – Voor Experts die Online Zichtbaar willen zijn.

Wat denk jij interessant voor jouw Facebook pagina om meer likes te krijgen?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Hoe lang duurde het na registratie voordat de eerste likes binnen kwamen? Ik wilde het principe even testen en ik heb er 50 geliked, maar ik zie er na 2 uur nog geen 1 terug 🙂 Of is dit een wat langere procedure om te doen?

1 reactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares