In 60+10 minuten Facebook zakelijk slim inzetten
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: doelgroep, facebook, facebook page, likes
Facebook zakelijk inzetten is dat mogelijk? Facebook is toch vooral voor privé? Door Facebook slim te gebruiken kun je er zakelijk goed van profiteren.
We weten allemaal dat Facebook groot is. Hoe groot? Ruim 900 miljoen mensen zijn wereldwijd actief op Facebook. Met zoveel mensen verspreid over alle leeftijden (vanaf 13 jaar) zit jouw doelgroep er dus ook.
Hoe bereik je jouw doelgroep op Facebook? Door te beginnen met het opzetten van een zakelijke pagina. Daarna moet je er voor zorgen dat mensen naar je pagina komen en op ‘Vind ik leuk’ klikken.
Als klanten je pagina ‘Liken’ kunnen ze de updates zien in hun eigen nieuwsoverzicht. Facebook berekent welk deel van de volgers van je pagina jouw bericht te zien krijgen.
In tegenstelling tot wat je misschien verwacht zien niet alle volgers van je pagina ieder bericht. Door de overvloed van informatie, berichten, foto’s en video’s maakt Facebook een selectie van wie, wat te zien krijgt.
De meest belangrijke berichten worden getoond aan meer mensen. Dit zijn berichten van pagina’s die actief zijn, berichten waar veel mensen op ‘Vind ik leuk’ hebben geklikt, delen of een reactie achterlaten. Daar heb je dus invloed op.
Hoe meer mensen interactie hebben met jouw bericht, hoe belangrijker het is, des te meer mensen krijgen het te zien. Je moet een bepaald soort berichten plaatsen waarop zo veel mogelijk mensen reageren.
Facebook kwaliteit en kwantiteit
Het is dus belangrijk dat je een pagina hebt met veel fans die actief zijn. Veel fans betekent dat meer mensen het kunnen zien, actief zijn betekent dat steeds meer mensen het in hun nieuwsoverzicht te zien krijgen.
Het is een combinatie van kwaliteit en kwantiteit. Veel mensen die op ‘Vind ik leuk’ klikken en daarna nooit meer reageren heeft zelfs een negatief effect op het bereik van je pagina.
Leer in 60 minuten hoe jij de juiste berichten plaatst en hoe je Facebook zakelijk inzet, tijdens het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina
Meer dan 95% van de mensen die ooit op ‘Vind ik leuk’ van je pagina hebben geklikt om zo te laten zien dat ze waarderen wat je doet, komt niet weer terug op je pagina. Ze volgen alleen maar de berichten via hun nieuwsoverzicht. Het is dus belangrijk dat jij daar ook getoond wordt.
Uiteindelijk gaat het er om dat meer mensen kennis maken met je bedrijf en producten of diensten van je kopen.
Facebook kan je daar bij helpen:
- Mensen op Facebook kunnen kennis maken met jouw bedrijf via vrienden die iets delen van je zakelijke Facebook pagina.
- Door je pagina te volgen en steeds weer interessante berichten van jou te lezen krijgen mensen meer vertrouwen in jou.
- Je kunt mensen naar je website leiden, en zelfs naar een verkooppagina op je site laten landen.
Viraal effect
Op momenten dat ik actief ben en berichten plaats die veel interactie oplevert bereik ik meer mensen.
Per week bereikt mijn Facebook pagina 600 tot 1300 mensen, via iemand die mijn pagina leuk vinden. Dit zijn mensen die de nog niet op ‘Vind ik leuk’ hadden geklikt op mijn pagina. Dus 600-1300 mensen worden bereikt op een virale manier.
Vertrouwen
Via Facebook kun je in direct contact komen met je doelgroep en je klanten. Ze bezoeken je pagina en klikken op ‘Vind ik Leuk’ als ze jouw bedrijf kennen of de berichten op je pagina interessant en leuk vinden.
Door regelmatig interessante berichten van jouw Facebook pagina te lezen krijgen deze mensen steeds meer vertrouwen in jou en je bedrijf.
Vertrouwen is belangrijk. De mensen in je doelgroep gaan pas iets van je kopen als ze jou vertrouwen.
Van Facebook naar je website
Het is belangrijk dat je de mensen die vertrouwen in je hebben naar je pagina begeleid. Bezoekers van Facebook naar je website dus, niet andersom. Op jouw website gebeurt het uiteindelijk allemaal.
Op je website verkoop je producten of een dienst aan je ideale klant.
Dit is wat het effect is van Facebook voor mijn website.
De top 3 van social netwerken voor verkeer naar ernohannink.nl
De mensen die via Facebook ErnoHannink.nl bezoeken, blijven 100-200% langer en bezoeken gemiddeld 75% meer pagina’s dan de gemiddelde bezoeker op mijn site.
Leer over Facebook zakelijk in 60 minuten
Minder dan een maand nadat Facebook was geopend voor iedereen ouder dan 13 jaar heb ik een account gemaakt, 12 oktober 2006. Bijna 4 jaar later heb ik me gestort op de zakelijke mogelijkheden van Facebook.
Sinds de zomer van 2010 heb ik veel artikelen geschreven over Facebook, en dan vooral tips hoe je het zakelijk kunt gebruiken. Facebook heeft me niet meer losgelaten door de vele kansen die er zijn.
Gebruik mijn kennis om snel je eigen zakelijke Facebook pagina succesvol te maken. Volg daarom het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina woensdag 27 juni.
Kun je er niet bij zijn 14.00u a.s. woensdag? Geen nood. Van het webinar maak ik een video opname en als je nu registreert krijg je deze naderhand automatisch in je inbox. Je krijgt als bonus de handleiding Meer Likes en interactie op je Facebook pagina.
Registreer nu voor het webinar woensdag 27 juni 14.00u
Op hoofdlijnen de inhoud van het webinar:
- Waarom Facebook
- Persoonlijk profiel
- Hoe maak je een zakelijke pagina
- Hoe verbeter je de zakelijke pagina
- Publiceren op het prikbord
- Hoe krijg je meer ‘Likes’
- Laat mensen reageren op je zakelijke pagina
- Meet de vooruitgang
- Vragen
- Samenvatting
Meer informatie over het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina
Credit foto: familymwr
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties