In 60+10 minuten Facebook zakelijk slim inzetten

Facebook zakelijk inzetten is dat mogelijk? Facebook is toch vooral voor privé? Door Facebook slim te gebruiken kun je er zakelijk goed van profiteren.

We weten allemaal dat Facebook groot is. Hoe groot? Ruim 900 miljoen mensen zijn wereldwijd actief op Facebook. Met zoveel mensen verspreid over alle leeftijden (vanaf 13 jaar) zit jouw doelgroep er dus ook.

Hoe bereik je jouw doelgroep op Facebook? Door te beginnen met het opzetten van een zakelijke pagina. Daarna moet je er voor zorgen dat mensen naar je pagina komen en op ‘Vind ik leuk’ klikken.
domino familymwr 5547426760 s In 60+10 minuten Facebook zakelijk slim inzetten
Als klanten je pagina ‘Liken’ kunnen ze de updates zien in hun eigen nieuwsoverzicht. Facebook berekent welk deel van de volgers van je pagina jouw bericht te zien krijgen.



In tegenstelling tot wat je misschien verwacht zien niet alle volgers van je pagina ieder bericht. Door de overvloed van informatie, berichten, foto’s en video’s maakt Facebook een selectie van wie, wat te zien krijgt.

De meest belangrijke berichten worden getoond aan meer mensen. Dit zijn berichten van pagina’s die actief zijn, berichten waar veel mensen op ‘Vind ik leuk’ hebben geklikt, delen of een reactie achterlaten. Daar heb je dus invloed op.

Hoe meer mensen interactie hebben met jouw bericht, hoe belangrijker het is, des te meer mensen krijgen het te zien. Je moet een bepaald soort berichten plaatsen waarop zo veel mogelijk mensen reageren.

Facebook kwaliteit en kwantiteit

Het is dus belangrijk dat je een pagina hebt met veel fans die actief zijn. Veel fans betekent dat meer mensen het kunnen zien, actief zijn betekent dat steeds meer mensen het in hun nieuwsoverzicht te zien krijgen.

Het is een combinatie van kwaliteit en kwantiteit. Veel mensen die op ‘Vind ik leuk’ klikken en daarna nooit meer reageren heeft zelfs een negatief effect op het bereik van je pagina.

Leer in 60 minuten hoe jij de juiste berichten plaatst en hoe je Facebook zakelijk inzet, tijdens het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina

Meer dan 95% van de mensen die ooit op ‘Vind ik leuk’ van je pagina hebben geklikt om zo te laten zien dat ze waarderen wat je doet, komt niet weer terug op je pagina. Ze volgen alleen maar de berichten via hun nieuwsoverzicht. Het is dus belangrijk dat jij daar ook getoond wordt.

Uiteindelijk gaat het er om dat meer mensen kennis maken met je bedrijf en producten of diensten van je kopen.

Facebook kan je daar bij helpen:

  • Mensen op Facebook kunnen kennis maken met jouw bedrijf via vrienden die iets delen van je zakelijke Facebook pagina.
  • Door je pagina te volgen en steeds weer interessante berichten van jou te lezen krijgen mensen meer vertrouwen in jou.
  • Je kunt mensen naar je website leiden, en zelfs naar een verkooppagina op je site laten landen.

Viraal effect

Op momenten dat ik actief ben en berichten plaats die veel interactie oplevert bereik ik meer mensen.

Per week bereikt mijn Facebook pagina 600 tot 1300 mensen, via iemand die mijn pagina leuk vinden. Dit zijn mensen die de nog niet op ‘Vind ik leuk’ hadden geklikt op mijn pagina. Dus 600-1300 mensen worden bereikt op een virale manier.

Vertrouwen

Via Facebook kun je in direct contact komen met je doelgroep en je klanten. Ze bezoeken je pagina en klikken op ‘Vind ik Leuk’ als ze jouw bedrijf kennen of de berichten op je pagina interessant en leuk vinden.

Door regelmatig interessante berichten van jouw Facebook pagina te lezen krijgen deze mensen steeds meer vertrouwen in jou en je bedrijf.

Vertrouwen is belangrijk. De mensen in je doelgroep gaan pas iets van je kopen als ze jou vertrouwen.

Van Facebook naar je website

Het is belangrijk dat je de mensen die vertrouwen in je hebben naar je pagina begeleid. Bezoekers van Facebook naar je website dus, niet andersom. Op jouw website gebeurt het uiteindelijk allemaal.

Op je website verkoop je producten of een dienst aan je ideale klant.

Dit is wat het effect is van Facebook voor mijn website.

De top 3 van social netwerken voor verkeer naar ernohannink.nl

  1. Facebook
  2. Twitter
  3. LinkedIn

De mensen die via Facebook ErnoHannink.nl bezoeken, blijven 100-200% langer en bezoeken gemiddeld 75% meer pagina’s dan de gemiddelde bezoeker op mijn site.

Leer over Facebook zakelijk in 60 minuten

Minder dan een maand nadat Facebook was geopend voor iedereen ouder dan 13 jaar heb ik een account gemaakt, 12 oktober 2006. Bijna 4 jaar later heb ik me gestort op de zakelijke mogelijkheden van Facebook.

Sinds de zomer van 2010 heb ik veel artikelen geschreven over Facebook, en dan vooral tips hoe je het zakelijk kunt gebruiken. Facebook heeft me niet meer losgelaten door de vele kansen die er zijn.

Gebruik mijn kennis om snel je eigen zakelijke Facebook pagina succesvol te maken. Volg daarom het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina woensdag 27 juni.

Kun je er niet bij zijn 14.00u a.s. woensdag? Geen nood. Van het webinar maak ik een video opname en als je nu registreert krijg je deze naderhand automatisch in je inbox. Je krijgt als bonus de handleiding Meer Likes en interactie op je Facebook pagina.

Registreer nu voor het webinar woensdag 27 juni 14.00u

Op hoofdlijnen de inhoud van het webinar:

  • Waarom Facebook
  • Persoonlijk profiel
  • Hoe maak je een zakelijke pagina
  • Hoe verbeter je de zakelijke pagina
  • Publiceren op het prikbord
  • Hoe krijg je meer ‘Likes’
  • Laat mensen reageren op je zakelijke pagina
  • Meet de vooruitgang
  • Vragen
  • Samenvatting

Meer informatie over het webinar Meer Likes en interactie op je Facebook pagina

Credit foto: familymwr

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Betrokkenheid vergroten doelgroep met marketing via Sociale media
Social media
Hoe je de betrokkenheid van gebruikers kunt vergroten met behulp van marketing via sociale media

Vraag ​​je je af hoe je de betrokkenheid van gebruikers op de sociale media van jouw merk kunt vergroten? Duik in dit artikel voor een paar waardevolle tips voor gebruikersbetrokkenheid.

facebook paginas samenvoegen
Social media
3
Facebook pagina’s samenvoegen lukt niet

Je hebt twee Facebookpagina’s die heel veel overlap hebben. Dit kan het geval zijn voor jouw bedrijf, jouw winkel of winkelgebied, jouw expertise, etc. waarbij de Facebookpagina’s eigenlijk inhoudelijk hetzelfde zijn. Heb je dergelijke dubbele pagina’s dan biedt Facebook jou de mogelijkheid om deze samen te voegen. Op zich gaat …

Social media
Clubhouse ook voor Android gebruikers

De populaire ‘drop in audio chat’ app met de naam Clubhouse bestaat al sinds April 2020. Begin 2021 kwam de app in Nederland lekker op gang. Maar je kon de app pas gaan gebruiken wanneer je een uitnodiging had gekregen (invite only). Daarnaast was de app alleen geschikt voor iPhone …

Shares