Facebook versus Twitter – de gebruikers
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: facebook, linkedin, Twitter
Een vraag die je vaak hoort is:
“Waar moet ik mee beginnen? Met Facebook of Twitter? LinkedIn heb ik al.”
Als je klanten wilt aantrekken dan zeg ik, wordt actief op deze 3 belangrijkste sociale netwerken. Is dat teveel van het goede? Kijk in de statistieken welke mensen je vindt op Twitter en Facebook. De statistieken zijn gebaseerd op de US, behalve het totale aantal gebruikers.
Twitter gebruikers zijn veel actiever dan Facebook gebruikers 52% vs 12% van de logins update dagelijks. Facebookers volgen meer een merk dan Twitteraars 40% vs 25% volgt een merk. Maar van de merkvolgers Twitteraars 67% koopt ook werkelijk het merk vs 51% van de Facebookers.
In Facebook is het volgen van merk eenvoudiger maar levert niet noodzakelijk trouwere volgers op. Het getal op zich >50% is natuurlijk wel opzienbarend.
Zoals ik al vaker heb gezegd dit is het era van de vrouw. Social media is een echt vrouwen ding. Het gaat om communicatie om echt verbindingen. Niet om de pure aantallen. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Conversatie. De vrouw heeft een meerderheid in beide netwerken.
De Facebooker is wat jonger dan de Twitteraar.
Bron: Facebook vs Twitter – a breakdown of 2010 social demographics van DigitalSurgeons
Waar gaat jouw voorkeur naar uit, zakelijk gezien?
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
3 Comments
- At 3 januari 2011, Erno Hannink wrote:Interessant inzicht via Twitter van @a_lucid_mind“een facebookpagina met 1000 friends en 1% actief of een twitteraccount met 500 followers en 10% actief.”
Is dit correct? Wie helpt me?
- At 3 januari 2011, Tweets die vermelden Facebook versus Twitter – de gebruikers — Erno Hannink — Topsy.com wrote:[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Erno Hannink. Erno Hannink heeft gezegd: Facebook versus Twitter – de gebruikers http://t.co/aeSCFiS demografisch […]
- At 3 januari 2011, Hannah Overdijk wrote:Volgens mij gaat het niet alleen om hoeveel friends/volgers en hun activiteit, maar vooral om hun interesses. 100 friends die vooral met muziek bezig zijn op facebook zijn leuk maar voegen niks toe voor je onderneming, 10 volgers die precies in jouw niche zitten zijn veel interessanter (zakelijk gezien)
Geen reacties