De belangrijkste tip voor jouw Facebook pagina
- By : Ernohannink
- Category : Social media
- Tags: facebook, facebook company page, facebook fan page, facebook page
“Hoe krijg ik meer Likes voor mijn Facebook pagina? Hoe krijg ik meer reacties op mijn berichten? Hoe krijg ik meer klanten met Facebook? Welk soort pagina kies ik voor mijn bedrijf?
Dit zijn de meest gestelde vragen over Facebook voor een bedrijf. Zit jouw vraag er bij? Of heb je een andere vraag? Stel deze dan in de reacties of stuur mij een e-mail
Voor meer fans en meer interactie lees je mijn nieuwste e-boek over Facebook. Ter introductie van mijn nieuwe e-boek heb ik een aanbieding opgezet. Koop het e-boek en krijg mijn boek. Lees meer hierover onderaan dit artikel.
De belangrijkste tip voor Facebook komt er aan. Volg me eerst even in deze gedachten.
Je hebt een persoonlijk profiel op Facebook en je bent al een pagina gestart voor je bedrijf. Je plaatst af en toe een berichtje op Facebook. Zowel via je bedrijf als via je persoonlijke pagina.
Je deelt een foto, want je hebt ergens gehoord dat foto’s goed werken. En je deelt speciale aanbiedingen en acties. Kom maar op dus met die fans!
Maar wat gebeurt er?
Niet veel.
Nadat een paar vrienden en bekenden op je pagina zijn geweest en op ‘Vind ik leuk’ hebben geklikt, wordt het steeds stiller.
Het probleem:
- Niemand reageert op je berichten.
- Niemand klikt meer op ‘Vind ik leuk’.
- Er komen ook geen fans bij.
Het probleem wordt door twee dingen veroorzaakt. Te weinig aandacht voor je doelgroep en geen duidelijke keuze wie je wilt helpen. (Let op, “Ik wil iedereen helpen” is hier het verkeerde antwoord.)
Kiezen voor wie je wat doet, is een van de belangrijkste keuzes die je kunt maken als coach en zelfstandige ondernemer. Met het kiezen voor een bepaalde doelgroep maak je het makkelijker voor je doelgroep om voor jou te kiezen.
Dit heb je misschien al eens eerder gehoord van mij.
En dit?
Een duidelijke keuze voor een bepaalde doelgroep is op het internet extreem belangrijk. Binnen gemiddeld 2 seconden bepalen de bezoekers van je site (en je Facebook pagina) of ze er langer willen blijven of weer verder zoeken. Binnen die tijd moet jij je doelgroep het gevoel geven dat jij er speciaal voor ze bent.
Iedereen buiten je doelgroep mag binnen die 2 seconden afhaken. Jouw doelgroep moet blijven lezen.
Heb je eenmaal gekozen voor jouw kleine doelgroep dan wordt alles eenvoudiger. Je hoeft je nog maar op één doelgroep en op enkele producten te concentreren. Je kunt je volledig focussen op hun probleem en met ze praten in de woorden die zij graag horen.
Meer fans voor je Facebook pagina en meer klanten
Met Facebook laat je mensen sneller jouw smaak proeven. Hierdoor voorkom je de mismatch.
Met de keuze van een duidelijke en kleine doelgroep krijg je
- Meer fans.
- Meer reacties op de berichten in je pagina.
- Meer ‘Likes’ voor je pagina en de berichten in je pagina.
- Laat zien wie je bent en trek de klant die bij je past.
Precies wat je wilt. Een groter platform. Meer bekendheid. Meer mensen helpen.
De klanten trekken die bij je passen.
De belangrijkste tip voor wanneer je Facebook zakelijk gebruikt is dus:
KIES
Kies wie je wilt aanspreken. Kies wie je als fan wilt. Wie je wilt helpen.
Door te kiezen en dat duidelijk op je Facebook pagina te communiceren ga je ‘vanzelf’ meer fans aantrekken.
Waar kies jij voor? Een Facebook pagina vol met aanbiedingen die niemand ziet of meer fans en klanten.
Koop het e-boek en je krijgt het boek van mij
De combinatie van deze twee boeken is logisch. Het is veel eenvoudiger om meer fans en meer interactie op je Facebook pagina te krijgen als je weet wie je wilt bereiken.
Kiezen van je doelgroep voor je Facebook pagina is net zo belangrijk als het kiezen van een duidelijk (kleine) doelgroep voor je bedrijf, als je meer klanten en meer fans wilt.
Jij wilt serieus werk maken van Facebook voor jullie bedrijf? Je werkt met zelfstandigen of eindgebruikers? Dan is Facebook het online netwerk voor jou. Daar zit je klant.
Koop daarom nu mijn nieuwste e-boek of eigenlijk de handleiding “Trek je ideale klant aan met Facebook voor Coaches”. Dan krijg je van mij het boek “Kies je doelgroep – meer succes voor zzp-ers door te focussen op een niche” thuis gestuurd. En ik betaal de verzendkosten ook nog voor je.
Let op, dit aanbod wil je niet missen en is geldig tot en met 2e Paasdag, 1 april 2013 23.59u.
Bestel het e-boek Facebook voor Coaches en krijg Kies je doelgroep.
Deze boeken geven je de antwoorden op alle vragen die er zijn over Facebook in combinatie met een zakelijk account en hoe je precies de juiste klant aantrekt.
Bedenk je eens hoeveel tijd je bespaart door de stappen te volgen in de boeken. Niet meer alles zelf uitzoeken en opzoeken, volg de stappen die ik allemaal voor je heb uitgezocht.
Wil je eerst even kijken in de boeken? Lees dan de eerste 20 pagina’s.
Wat is jouw grootste vraag over Facebook?
Stel je vraag hieronder in de reacties. En ik ga deze beantwoorden al moet ik me helemaal gek zoeken naar het antwoord
Credit foto: BrentDPayne
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties