Ontwikkelen carriere van de loopbaancoach

Je werkt aan de carrièreplannen van jouw clienten, maar hoe zit het met jouw plannen?

Hoe ziet de carrière van jouw bedrijf er uit?
Hoe ziet de carrière als ondernemer er uit?

people different japan zozo2k3 3551174490 2 Ontwikkelen carriere van de loopbaancoach

Leer wat je moet doen om de loopbaan van jezelf als coach en ondernemer vorm te geven.

Van hobby naar ondernemerschap

Je helpt graag mensen. Jouw passie ligt helemaal bij het ontdekken van de talenten van mensen. Je gaat helemaal op in jouw klanten helpen bij het bereiken van hun volle potentieel.

Om dit als coach steeds beter te kunnen, investeer je in ontwikkeling. Je volgt een cursus in een nieuwe coaching techniek. Als coach wordt je steeds beter.

Maar hoe zit het met je ondernemerschap? Heb jij de klanten die er voor zorgen dat jij het volle potentieel uit jezelf haalt?

‘Met ondernemen ontvang je geld, voor een hobby betaal je geld.’

bron: nieuwsbrief (maart 2012) van NOBCO.

Jij helpt werknemers succesvoller en gelukkiger te worden in hun loopbaan. Dit is geen hobby, jij hebt een bedrijf. Je bent ondernemer.

Nieuwe baan vs nieuwe klant

Er is voldoende ruimte voor coaches in het vakgebied loopbaancoaching, komt uit het onderzoek van Robert Half, “De behoefte aan carrièrecoaching blijft onvervuld.”

Mogelijkheden genoeg dus, maar hoe ga jij die benutten?

Je helpt jouw klanten aan een nieuwe baan of aan meer plezier in de huidige baan. Jij helpt ze in de keuze van de volgende stappen in de carrière. Jij helpt ze te kiezen.

Nu wordt het tijd dat jij gaat kiezen. Kiezen voor de klant waar je het liefst voor werkt.
Kiezen voor het werk dat je echt ligt en waar klanten voor zijn die willen betalen voor wat jij levert.

Gebruik jij bijvoorbeeld de scheiding particulier en bedrijf op je site? Tijd om te kiezen.

Voor wie ga je echt?

Ondernemer met tijd voor gezin

Doordat je plezier hebt in wat je doet steek je soms tijd, veel tijd, in een coachingstraject. Je steekt er zelfs meer uren in dan je betaald krijgt.

Dan moet je daarna nog de administratie en de dossiers bijwerken. Je werkt steeds meer en ontspant steeds minder. Komt dit je bekend voor?

Door te kiezen voor jouw ideale klant ga je die als ‘vanzelf’ steeds meer aantrekken. Je krijgt steeds meer klanten waar jij blij van wordt.

Doordat jij de klant kiest krijg je steeds meer kennis van je doelgroep. Je weet steeds beter waar het om draait bij de klant en spreekt de taal die ze graag horen.

Nu kun je producten maken die het probleem oplossen van je klant voor een prijs waar jij ook blij van wordt.
Je bent minder tijd kwijt aan telkens een opmaat aanbod te maken voor nieuwe klanten.

Voor je klanten kijk je ook naar de balans werk en prive.
Hoe zit het met jouw balans van gezin en ondernemerschap?

Kies en maak tijd en aandacht voor je gezin.

Van accepteren naar kiezen

Het plannen van jouw carrière als coach en ondernemer begint bij kiezen. Met wie wil je graag werken en met wie liever niet.

Welke cliënten van jou hebben het meeste succes met jouw coaching?
Welke klant vertelt anderen over wat jij doet en bezorgt je nieuwe klanten?

Kies een doelgroep en wees daar duidelijk over.

Graag wil ik je helpen bij het kiezen van jouw klant.

Daarom dit gratis webinar “Kies je doelgroep en de klanten kiezen voor jou”

Donderdag 15 november om 14.00u

Meld je nu aan en wees er bij. (het is gratis)

Hoe sta jij er online voor?

Als mensen tijdens een netwerk bijeenkomst aan je vragen, “Wat doe je?”
Wat zeg jij dan?

Deel het hieronder met ons. Laat zien wie je doelgroep is en wat je voor ze bereikt.

Credit: foto Yzan Badran

PS: Ken jij een loopbaancoach die zoekt naar meer klanten? Stuur hem of haar dit artikel! Deel het Twitter, LinkedIn en/of Facebook. Of wijs ze op het webinar en help ze te kiezen

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares