Leads omzetten naar klanten – 4 van 5

In de vorige aflevering hebben we het gehad over leads genereren. Deze keer gaan we het hebben over leads omzetten in klanten. Dit doen we door het winnen van het vertrouwen van klanten, door gesprekken waardoor ze klant willen worden. Hiervoor maken we gebruik van een triage gesprek. Dit is een gesprek om erachter te komen welke hulp de klant nodig heeft, het is een kort gesprek. Je komt erachter of jullie bij elkaar passen, of jij de klant kan helpen en of deze gedreven is.

Het gesprek bestaat in principe uit 9 stappen en kost niet meer dan 10 minuten. Vanuit een webinar probeer ik mensen te trekken naar mijn gesprek, ik verkoop hierin niks.

  • Stap 1: leg uit wat de bedoeling is en vraag toestemming.
  • Stap 2: vraag waarom ze voor je hebben gekozen, waarom ze bellen, wat de urgentie is.
  • Stap 3: vertel me meer over je bedrijf, in het kort.
  • Stap 4: vraag waar de klant nu is een waar hij/zij naar toe wil.
  • Stap 5: wat mist er nu in jouw idee, in jouw visie ?
  • Stap 6: wat heb je nodig om je doel te bereiken?
  • Stap 7: is dit iets wat je een keer wilt doen of is het heel belangrijk?
  • Stap 8: probeer een samenvatting te maken en deel deze met de klant.
  • Stap 9: als het goed voelt en ik de klant kan helpen plannen we een vervolgafspraak in.

Als het niet goed voelt geef ik meestal wat tips om zo op een later tijdstip bij mij terug te komen. Door dit gesprek ontstaat er geen druk, ik probeer de klant niet te overtuigen. Het eerste gesprek is het inzicht / triagegesprek en het tweede gesprek is het intake gesprek. Hiertussen vult de klant een vragenlijst in. Je zult zien dat je gedreven klanten krijgt die je vertrouwen.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een communicaty van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

  • houvast zoeken wat ze precies online moeten doen, je wil geen fouten maken.
  • wil je niet te veel tijd willen besteden aan online zichtbaarheid
  • zoek je iemand die je vertrouwt over online marketing

Dan is er nu de Verdubbelaars Academie voor jou.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

ernohannink.nl/lidmaatschap

 

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

office centre failliet
Ondernemen
Wat gaat er gebeuren met Office Centre?

Op 17 januari 2021 heb ik hier een artikel geplaatst over het feit dat Office Centre 7 vestigingen ging sluiten. Toen al gaf de directie aan veel last te hebben van de lockdown als onderdeel van de Corona maatregelen. Maar Office Centre bleef toen voor veel ondernemers redelijk goed bereikbaar …

Shares