Ik vind heel veel dingen leuk en hoe voorkom je keuzestress
- By : Arne
- Category : Ondernemen
- Tags: doel, doelgroep, Kies je doelgroep, stress, webinar
De reactie die ik vaak krijg als ik zelfstandige ondernemers vraag, wat vind je het leukste om te doen? “Ik vind heel veel dingen leuk.” Het is niet het antwoord waar je naar zoekt, maar het is wel heel herkenbaar. Herken jij het ook bij jezelf?
Enkele vragen die ik krijg:
- Hoe krijg ik meer bekendheid voor mijn bedrijf en hoe krijg ik daardoor meer klanten naar mijn bedrijf zonder dat het een commercieel verkooppraatje wordt?
- Hoe vertaal ik wat ik doe naar voordelen voor mijn potentiële klant?
- Hoe krijg ik klanten die geld overhebben voor wat ik doe?
Het doel is een bedrijf dat steeds beter loopt. Een bedrijf waar jij een rijke balans bereikt tussen ondernemerschap en gezin. Rijk betekent hier, voldoende inkomsten en voldoende tijd voor je gezin.
De verandering die je nodig hebt
Van communiceren wat je doet naar wat het oplevert voor de klant.
Van achter klanten aanjagen naar precies de juiste klant aantrekken.
Van te veel klanten naar meer tijd voor jezelf en je gezin en toch meer omzet.
De oplossing die jij nodig hebt is, kiezen. Heel goed en duidelijk kiezen voor een doelgroep. Een doelgroep die zo klein mogelijk is. Een doelgroep die blij wordt van wat jij doet en waar jij blij van wordt. Klanten die vanzelf aan anderen vertellen hoe goed jij bent.
Ik heb gemerkt dat veel zelfstandigen hier mee worstelen. Dit terwijl als je kiest, worden veel onderwerpen in je bedrijf eenvoudiger en overzichtelijker.
Als je eenmaal gekozen hebt merk je dat andere dingen ook eenvoudiger worden. De antwoorden op de volgende vragen komen vanzelf.
- Voor welke sociale netwerk sites je moet kiezen? Is het Facebook, LinkedIn, Twitter of juist Pinterest?
- Hoe ga je effectief aan je netwerk bouwen?
- Hoe maak je bezoekers aan je site direct duidelijk dat jij ze kunt helpen en dat ze contact met jou opnemen?
- Hoe moet je de bezoekers van je site en in de sociale netwerken aanspreken?
Je hebt gekozen, nu weet je wat jouw doelgroep wil en waar ze zijn, je kunt nu dus kiezen.
Een bedrijf waar klanten op af komen gun ik iedere zelfstandige ondernemer. Het is niet voor niets dat het voor mij voelde dat het boek Kies je doelgroep er moest komen.
Credit foto Moriza
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties