De concurrentie voorbij? Lees meer boeken

Wist je dat jouw concurrent een tot zes boeken per jaar leest? Het is eenvoudig meer boeken dan je concurrent te lezen en zo meer te leren over jouw branche of expertise.

Tim Sanders schrijft in Today We Are Rich (aff) over een onderzoek dat hij in 2007 heeft gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de gemiddelde zakenpersoon een (1) boek per jaar leest over zijn of haar professie. De gemiddelde directeur (CEO, COO, CFO etc.) leest 6 boeken per jaar.

Natuurlijk kun je over allerlei onderwerpen oneindig veel vinden op het web. Wil je meer weten dan kun je artikelen, video’s, interviews op het web vinden over jouw onderwerp. Wil je een stap dieper op je onderwerp, dan pak je een boek. In een boek heeft de auteur veel meer de gelegenheid het onderwerp uit te diepen.

Als je meer wilt schrijven over jouw onderwerp, meer publiceren, meer bloggen, dan zoek je inspiratie. Boeken zijn een enorme inspiratiebron. Je kunt je eigen mening vormen en zo unieke artikelen schrijven voor je blog.

Hoe je meer boeken leest dan je concurrent?
Ik ben een ochtendmens. Een half uur eerder op en ik kan iedere ochtend lezen naast mijn bestaande dingen taken.

In de stilte van de ochtend heb ik meer focus en lees ik gemiddeld 10-25 pagina’s. Dit betekent dat je een boek van 200 pagina’s uitleest in 8-20 dagen. Zo heb ik sinds SOBCon, begin mei, al 5 boeken gelezen, je leest dus al snel 15 tot 30 boeken per jaar!

Ben je meer een avondmens? Sla dan iedere avond het nieuws op de televisie over. En besteed dat half uur aan lezen. Van het lezen van een boek in jouw vakgebied leer je op de lange termijn sowieso meer dan van het nieuws.

De 6 boeken die ik heb gelezen?

  • Today we are Rich – gekregen tijdens SOBCon van Tim Sanders
  • Radical Leap Re-energized – gekregen tijdens SOBCon van Steve Farber
  • Greater Than Yourself – Steve Farber
  • The Now Revolution – Jay Baer en Amber Naslund
  • Verleiden op internet – Arjan van Erkel
  • Enchantment – Guy Kawasaki

Vanochtend ben ik gestart in Tell to Win van Peter Gruber. Dit boek gaat over story telling.

Je gaat je klanten en doelgroep telkens weer verrassen met de opgedane kennis in je artikelen en tijdens de opdrachten.

Wat is volgens jou het meest interessante boek dat ik ‘moet’ lezen tijdens de vakantie?

credit: foto Chris – Books

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares