Case Study Eelco de Boer

In dit artikel een analyse van de online ondernemer Eelco de Boer. Eelco is inmiddels bij veel mensen met online ambities goed bekend. Zijn bekendheid is niet verwonderlijk want hij is al heel lang bezig met online en zeer zichtbaar ondernemen. Eelco is sinds 2000 online ondernemer en hij is begonnen met het online verkopen van langspeelplaten via eBay. Dit liep goed en toen is hij deze internet business gaan uitbreiden. Echter in tegenstelling tot de adviezen van veel online ondernemers is hij zich niet gaan specialiseren maar koos voor diversiteit / de brede aanpak. En bij online ondernemen kun je dan denken aan diverse producten, diensten, verdienmodellen, strategieën, etc.

Inmiddels heeft Eelco meer dan 20 e-books geschreven, een fysiek boek geschreven uitgebracht onder de naam ‘winst.nl’ en diverse videopakketten gemaakt en verkocht. Inmiddels verkoopt hij voornamelijk online zijn kennis door programma’s te verkopen waarbij de abonnees veel materiaal aan te bieden en ook persoonlijke coaching. Ook zijn er zo nu en dan evenementen in de vorm van seminars of gewoon leuke business trips. Als je hem volgt dan weet je dat hij inmiddels het meeste verkoopt via Webinars. En deze webinars geeft hij vanuit zijn kantoor in Amsterdam, soms vanuit huis, vanaf zijn vakantieadres in Bonaire, etc. En dat is natuurlijk zo te gek aan het online ondernemen, je kan dat doen overal in de wereld. Ondernemen met je laptop (en een internet verbinding) waar je ook bent, wie wil dat niet? En dat verklaart ook een beetje zijn succes, hij is zelf het voorbeeld van het succes dat jij ook kunt behalen. Eelco is bereid jou dat ook te leren, althans dat zegt hij in zijn webinars / facebook filmpjes / instagram en Youtube video’s / etc.

Wat leren we van Eelco de Boer?

Wat kunnen we leren van Eelco de Boer? De belangrijkste les is dat je kunt leven (voldoende inkomsten kunt genereren) van online ondernemen. En als hij het kan dan kun jij dat ook! Is dat dan zo eenvoudig? Nee dat niet, maar met voldoende doorzettingsvermogen en de juiste aanpak dan kun je dit ook bereiken. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor Eelco de Boer, ook vele anderen zijn online succesvol in binnen- en buitenland. Echter niet iedereen biedt kennis aan over zijn / haar aanpak en business model.

Ook is Eelco deBoer online zeer nadrukkelijk aanwezig en dit vergroot natuurlijk direct zijn zichtbaarheid. De kans dat iemand een bericht / video / afbeelding van hem tegenkomt is vrij groot. Met andere woorden, hij heeft een groot bereik. Even wat statistieken op een rijtje met betrekking tot het bereik / volgers:

  • op Facebook (Nederlandse versie) meer dan 34.000 likes,
  • op Twitter meer dan 6.000 volgers (dat valt eigenlijk wat tegen),
  • op Instagram rond de 2.500 volgers (kan ook aanzienlijk hoger maar hij is hier laat mee begonnen),
  • op Youtube (Nederlandse versie) bijna 2.000 volgers en op de Engelse bijna 1.500 volgers (bij elkaar dus 3.500),
  • op Google+ slechts 3 volgers (hier gelooft hij duidelijk niet in)

Verder kun je Dhr. de Boer nog vinden op Snapchat, Linkedin (meer dan 500 volgers), Periscope (meer dan 2.000 volgers), o.a. Eelco’s Soundcloud (Podcasts), etc.

Het leuke van Eelco is dat hij op de diverse kanalen niet alleen zakelijke dingen toont maar je krijgt ook persoonlijke dingen te zien (zijn huis, familie, werkplek, collega’s, vrienden, etc.). Je krijgt dus echt een kijkje in zijn leven, tijdens en na kantooruren.

 

Hij verkoopt o.a. diverse producten / diensten rondom geld verdienen online (heeft ook nog andere bedrijven). En vergis je niet, hier hangt wel een pittige prijs aan. Je moet bijvoorbeeld denken aan 1.500 euro of zelfs meer dan 3.000 euro (afhankelijk van het product, tijdsduur, persoonlijke contactmomenten, etc.). Of zijn product / dienst deze investering waard is dat kan ik niet beoordelen, dit is geen review van zijn producten en diensten. Maar je kunt hem gratis volgen en zodoende ook veel leren zonder te investeren.

Haat lurkers

Eelco houdt alleen niet van Lurkers! Een lurker is iemand die tijdens een webinar, in de chat, op sociale media, forums, etc. alleen maar meeleest en verder zelf (bijna) helemaal niets bijdraagt. Je hoeft geen abonnement af te sluiten, maar doe wel lekker mee in de chat / stel vragen / reageer / etc.

 

Een leuke video om te delen is een wat oudere film van Eelco in Groningen. We zien hier nog een jonge ondernemer die heel veel nuttige informatie gratis deelt met de kijkers. Het filmpje is inmiddels 7 jaar oud maar daarom niet minder leuk.


Video: Geld Verdienen Met Informatie Marketing – Eelco de Boer

 

Meer weten over Eelco de Boer, ga dan naar https://winst.nl/

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares