Beter worden dan we zijn
- By : Ernohannink
- Category : Ondernemen
- Tags: doelgroep, Kies je doelgroep, Liz Strauss, Paulo Coehlo, Stephanie Ward
Dat is wat alchemisten doen. Ze laten zien dat, wanneer we er naar streven om beter te worden dan we zijn, alles om ons heen ook beter wordt. En dat is waarom de kracht van liefde van belang is. Want als we liefde hebben, dan streven we er altijd naar beter te worden dan we zijn. Twee belangrijke elementen die ik haal uit The Alchemist: A Fable About Following Your Dream van Paulo Coehlo (aff)
In april had ik een gesprek met de Liz Strauss (@lizstrauss) de Comment Queen en Teacher. Na dat bijzondere gesprek sprak ik later die dag ook met Stephanie Ward (The Connection Queen).
Via Architect and builder (reactie van Liz) kwam ik bij Alchemist (idee van Stephanie) als een omschrijving van wat ik doe.
Enkele dagen daarna in onze mastermind meeting reageert Becky op deze omschrijving, “Het spreekt mij niet zo aan. Het klinkt als weer een nieuwe route en uiteindelijk is een alchemist niet succesvol. Het lukt niet lood te veranderen in goud.”
Mmm, ze heeft een punt. Voorlopig laat ik die titel nog even rusten. En toch blijft het prikkelen. Ondertussen had ik het boek The Alchemist van Coehlo op mijn wensenlijst bij Amazon.co.uk gezet.
Als ik mijn bestelling samenstel met een nieuw pakket boeken voeg ik ook dit boek toe. Op dit moment werk ik nog hard aan mijn boek Kies je doelgroep en moet het boek nog even wachten. Dan begin ik stiekem in het boek en lees het wazige voorwoord. En lees nog wat verder. En ik lees nog wat meer.
En dan lees ik afgelopen week iedere ochtend in het boek, en is het uit.
Bijzonder verhaal. Er komt veel aan bod, levensvragen, geloof, liefde, de zoektocht naar de schat die er voor iedereen is.
Maar de belangrijkste zinnen uit het boek voor mij staan bijna achterin het boek. Het is wanneer Santiago tegen de zon zegt:
Dat is wat alchemisten doen. Ze laten zien dat, wanneer we er naar streven om beter te worden dan we zijn, alles om ons heen ook beter wordt.
….
En dat is waarom de kracht van liefde van belang is. Want als we liefde hebben, dan streven we er altijd naar beter te worden dan we zijn.
Dit betekent voor mij: De liefde voor wat ik doe, zorgt er voor dat ik er altijd naar streef beter te worden dan wie ik ben.
Doordat ik er naar streef beter te worden dan ik ben, wordt alles om mij heen ook beter.
Daarom volg ik mijn hogere doel: Zelfstandigen helpen klanten aan te trekken, zodat ze voldoende geld verdienen en genieten van hun gezin.
Als een ware Alchemist ben ik continue op zoek naar nieuwe dingen, daar voeg ik mijn expertise aan toe en deel dat. (Find – Add – Share)
Is Alchemist de essentie van wat ik doe? Daar ben ik nog niet uit.
Meer leren wat een alchemist doet met marketing?
Lees deze mooie verhalen van Catherine Caine van Cash & Joy – een ware Alchemist.
The Alchemist, the Jester, and the marketeer talk bestest people
The Alchemist and the marketer
Two Alchemists talk marketing
Paulo Coehlo over het boek Life is a journey – Make sure you don’t miss a thing.
Wil je in eenvoudig Nederlands lezen waar dit boek over gaat, dan lees je dit boekverslag van een scholier. Een andere Engelse beschrijving van het boek The Alchemist
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties