Alles verkopen en mythes – 2 van 5

Harry Browne secret of sellingWelkom bij aflevering 2 van 5 in de serie over verkopen. In de vorige aflevering hadden we het over verkopen aan bestaande klanten. Deze aflevering gaat over het geheim van alles verkopen.

Ik gebruik de methode uit het  boek “the secret of selling” van Harry Browne, een schrijver uit Amerika. Hij is groot geworden met zijn onderneming en hierin speelt verkopen een belangrijke rol. Dit boek heeft zijn vrouw uitgegeven na zijn dood. Ik las een klein stuk in een e-mail en was erg nieuwsgierig en dus heb ik het hele boek gelezen.

In het boek vind je onder andere een aantal mythes over de verkoper. Wat is een verkoper niet? In tegenstelling tot wat we verwachten is een échte verkoper niet een enthousiast persoon. Positief denken is weinig effectief, ik heb dit ook zelf ervaren. Het succes ligt niet bij het overtuigen van mensen.

Een verkoper is ook niet iemand die antwoord heeft op ieder bezwaar. Wat opvalt is dat een introvert persoon beter verkoopt dan een meer extrovert persoon, omdat hij meer luistert dan praat. Ook hoef je de klant niet te motiveren, iedereen is gemotiveerd.

Wat je wel moet doen is ervoor zorgen dat je een goed leven leidt, dat is een veel grotere kans op succes. Luister naar de klant. Verkoop is voor het grootste deel gebaseerd op vragen stellen en luisteren. Ik probeer de motivatie van de klant te vinden. Hierna introduceer ik mijn product maar vertel alleen de eigenschappen die aansluiten bij de motivatie van de klant.

De klant heeft een aantal vragen over bijvoorbeeld de werking en de prijs. Luister naar deze vragen en bezwaren. Hierna bevestig je wat ze zeggen en stel je voor hoe het ook zou kunnen. Hierna haal je opdracht binnen, het liefst binnen het gesprek en dan bevestig je het via een e-mail.

Wat als je deze werkwijze niet gebruikt? Dan is de kans groot dat wanneer je binnenkomt dat je begint met praten. Hierdoor verwar je de klant alleen maar. Ga ieder gesprek in met vragen stellen. Als de klant toch vragen heeft beantwoord je die kort en ga je voorzichtig door met vragen stellen.

Stel vragen, vat samen en wijs op de eigenschappen van je product  die aansluiten bij de motivatie van de klant en haal in hetzelfde gesprek de opdracht binnen.

Luister  naar de volgende aflevering in deze serie over verkopen.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een communicaty van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

  • houvast zoeken wat ze precies online moeten doen, je wil geen fouten maken.
  • wil je niet te veel tijd willen besteden aan online zichtbaarheid
  • zoek je iemand die je vertrouwt over online marketing

Dan is er nu de Verdubbelaars Academie voor jou.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

ernohannink.nl/lidmaatschap

 

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares