10 dingen die succesvolle coaches wel doen #ondernemendecoach

Vrijdag 7 november was de tweede professionaliseringsdag voor de ondernemende coach. Een evenement waar je als coach veel leert en kennis maakt. Dit keer eens niet op je vakgebied als coach maar om te groeien als ondernemer. Belangrijk als je meer mensen wilt helpen met jouw coaching.

10 dingen die succesvolle coaches wel doen

Joseph Oubelkas (@oubelkas) auteur van “400 brieven van mijn moeder” en zijn nieuwste boek “Gezondheid, Liefde en Vrijheid” trapte de dag af met zijn verhaal.

Zijn presentatie was goed en vol met emotie. Perfect voor deze dag en de deelnemers.
Dit was ook te zien in de rijen die na de presentatie zijn boeken kocht met een persoonlijke notitie van Joseph.

Bekijk de video van een presentatie van Joseph tijdens een ander evenement:

Na de keynote van Joseph zat de dag vol met workshops en speedcoaching sessies. Je kon onder andere leren over Facebookmarketing met Anne Raaymakers, Martijn Meima over Intuïtieve marketing, zakelijk vrienden maken – Jolanda Wicherson, Hyperspecialisatie met Erno Hannink en veel meer.

Later op dag deelde Nienke de 10 dingen die succesvolle coaches wel doen. Jacqueline Moleman heeft deze punten opgeschreven, waar ik weer een foto van maakte en deel ze nu hier :)

Deze punten komen uit het onderzoek van Nienke Lokhorst (@nienkelokhorst) van Coachloper.

10 dingen die succesvolle coaches wel doen

  1. Weten Waarom – Ze hebben een duidelijke waarom. Ze brengen duidelijk over waarom ze doen wat ze doen.
  2. Waarde kennen – Ze weten heel goed wat hun dienst waard is. Ze hebben ook het zelfvertrouwen om deze waarde te vragen voor hun dienst.
  3. Gaan door – Ze hebben meerdere tegenslagen gehad maar gaan gewoon door. Ze hebben doorzettingsvermogen. Ze gaan staan voor het ondernemerschap.
  4. Accepteren Stap-voor-stap – Ze gunnen het zichzelf om het stap-voor-stap te mogen doen. Niet alles hoeft morgen klaar.
  5. Werken gestructureerd – Ze maken een jaarplan, weten welke acties ze iedere maand moeten doen om hun belangrijkste ding te bereiken. Ze weten ook wat de focus is voor de dag. Ze weten wat hun No.1 ding is dat ze willen bereiken.
  6. Maken keuzes – Ze hebben een duidelijke keuze gemaakt in expertise, in doelgroep of doelklant en in de marketing. Ze communiceren deze keuzes ook telkens weer en zijn hierdoor consistent voor de klanten.
  7. Zijn zichtbaar – ze laten zichzelf zien. Ze zijn online en/of offline aanwezig, duidelijk vindbaar voor de doelklant en staan voor hun mening.
  8. Verkopen – Ze durven te verkopen. Staan voor de dienst of het product en geloven in het resultaat en hun eigen expertise. Ze zien het verkopen ook niet als lastig vallen van de klant, maar juist het helpen van de klant bij de keuze.
  9. Gebruiken ambassadeurs – Ze gebruiken zo veel mogelijk hulp om hun levensdoel te bereiken. Ze schakelen hierbij de hulp van klanten in. Klanten zijn ambassadeurs, geven aanbevelingen en zijn een referentie voor nieuwe klanten. De succesvolle coach heeft hiervoor systemen ingericht en doet er ook iets mee.
  10. Investeren – Ze investeren in zichzelf als coach en vooral ook in het ondernemerschap. Ze investeren in ontwikkeling, coaching, training en assistentie. Je kunt het niet allemaal alleen. Er komt een moment dat je moet stoppen met (zelf) prutsen.

Professionalisering voor jou

Je hebt deze professionaliseringsdag gemist? Blokkeer dan 17 april 2015 in je agenda voor de volgende professionaliseringsdag voor de ondernemende coach. Ontmoet als coach en leer als ondernemer, investeer in jezelf en je bedrijf.

Hoe word ik een succesvolle coach?

Wat is volgens jou het belangrijkste om te doen om een succesvolle coach te worden?
Schrijf het hieronder in de reacties.

Foto credit: Ashraful Kadir

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares