Marketing – 4 van 5

Deel 4 van 5 in de Serie over jaarplan. In de vorige aflevering hebben we het gehad over het cijfers. Vandaag gaan we het hebben over marketing.
Waarom is het opschrijven van je marketingplannen voor het komend jaar nou zo belangrijk? Marketingplannen laten je zien wanneer je dingen moet opstarten, hoelang dingen duren en hoeveel tijd je nodig hebt voor de voorbereiding.

Hoe verzorg je nou je marketing? Belangrijk hiervoor is het vinden van je doelklant. Maak een overzicht van mensen met wie je liever niet meer werkt. Dit zijn je C-klanten. Verder maak je een lijst van klanten die je zeker wilt behouden. Kom erachter wat je moet doen om deze klanten te behouden en selecteer klanten waaraan je denkt nog meer te kunnen verdienen, waarvan je denkt dat je ze nog meer kunt helpen. Als laatste maak je een lijst van je nieuwe klanten, klanten die je graag wilt helpen. Deze lijsten bestaan uit namen, niet bedrijven of omschrijvingen.

Verder kijken we naar collega’s, concurrenten die werken met klanten die jij graag wilt binnenhalen. Wie zijn deze mensen ? schrijf hiervan ook een aantal namen op. Mensen met wie jouw klanten graag werken. Deze mensen zou je kunnen benaderen voor een soort samenwerking om er samen beter van te worden. Denk in overvloed en niet in concurrentie.

In de marketing is het belangrijk dat je een overzicht hebt van je toekomstige acties. Producten en diensten met een deadline. Maak er een tijdsplan ervan. Plan events in en reken terug zodat je weet wanneer je moet beginnen met de promotie. Het voordeel hiervan is dat je een beeld schetst van de verwachte drukte. Zo wordt je niet verrast door drukte.

Wil je jouw jaarplan nou invullen in het Verdubbelplan? Ga dan naar Verdubbelplan.nl en bestel jouw jaarplan. Je krijgt dan direct toegang tot jouw Verdubbelplan.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een community van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

Meld je aan voor het intakgesprek. Ga hiervoor naar:

ernohannink.nl/lidmaatschap

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Marketing – 4 van 5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares