Ludieke ongevallen

De verzekeringsmaatschappij Centraal beheer Achmea is natuurlijk zeer bekend geworden van de reclame serie Even Apeldoorn bellen waarbij ze steeds weer zeer grappige varianten hadden bedacht. Al vond ik persoonlijk deze filmpjes in het begin een stuk sterker dan de laatste paar filmpjes… vooral die van Koninginnedag kon ik het eigenlijk niet opbrengen mijn mondhoeken omhoog te richten.

Maar het reclamebureau van Achmea zat niet stil en heeft iets nieuws bedacht wat een beetje als een Street / Outdoor en online campagne gezien kan worden (aandacht op straat vanwege de ongelukken die daar waren neergezet, online kiezen voor foto’s, zelf meedoen, tv commercials, etc.). Deze keer konden gewone mensen (dus niet van een castingburo) mee doen aan de poster campagne.

Apeldoorn_A

Overal in het land werden ludieke ongevallen neergezet en dit is ook op televisie aangekondigd. Mensen die zich hadden opgegeven of gewone voorbijgangers konden zich in deze ongevallen / in deze situaties laten fotograferen. Deze foto’s, natuurlijk genomen door professionele fotograven, zijn later op een website geplaatst en mensen konden zo de leukste foto’s kiezen. De foto’s met de meeste stemmen worden nu gebruikt om in de steden op te hangen in onder andere bushokjes.

Hieronder een aantal van deze grappig uitziende foto’s en 2 foto’s waarop je kunt zien hoe het decor is opgezet.
Apeldoorn_D

Apeldoorn_E

Apeldoorn_B

Apeldoorn_G

Apeldoorn_H

Apeldoorn_F

De vraag is alleen, spoort dit jou aan om toch naar Achmea over te stappen? Zo ja, dan wil ik graag weten waarom… laat dan even een reactie achter hieronder.

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares