Hij deed het weer

Ik geloof het zelf haast niet, maar ik heb het weer gedaan. En ik ben nog niet eens op de helft.

Vorige week donderdag rolde de eerste bestellingen van de printer bij Scan Laser. De eerste klanten ontvingen 1 augustus de eerste exemplaren van het fysieke boek Handboek Hyperspecialisatie.

Handboek Hyperspecialisatie drukproef

Zoals Lorelle VanFossen mij al voorstelde bij haar schrijfclub:

“This is Erno from The Netherlands, he is an author and published four books already.”

Nu een ander het zo zegt klinkt dat best goed. “Hij is auteur en heeft al 4 boeken gepubliceerd.” Met een doelstelling van tenminste 10 boeken ben ik er gelukkig nog lang niet :)

Waarom 10 boeken vraag je?
Ik heb eens gehoord dat je tiende boek pas echt een succes is. Dus daar werk ik naar toe. :) Tot nu toe ging het alleen nog maar bergafwaarts.

Handboek Hyperspecialisatie nieuw

Van het eerste boek ‘Laat de klant naar jou komen‘ (2009) verkocht ik er (samen met Bruna en Managementboek.nl) 3.000 stuks. De eerste druk van 2.000 stuks was in 9 maanden uitverkocht. Van de tweede druk van 1.000 stuks liggen er nog maar een paar.

Het tweede boek dat ik samen met A.W. Bruna publiceerd, ‘Kies je doelgroep‘ (2013), is een persoonlijk verhaal. Dit boek had een oplage van 1.000 stuks. Dat had Timo goed ingeschat. Ze zijn nog niet uitverkocht.

Het derde boek, alleen digitaal beschikbaar, ‘Je ideale klant aantrekken met Facebook voor Coaches‘ (2013) is ongeveer 160 keer verkocht. Een boek dat ik in eigen beheer heb uitgegeven. Ook beschikbaar via managementboek.nl.

Nu dus mijn vierde boek, het Handboek Hyperspecialisatie. Eigenlijk was het al uit maar nu dan ook de papieren versie. Een echt boek is in Nederland nog steeds belangrijk.

Nog veel belangrijker, en niet alleen in Nederland, is veel aandacht voor het boek. Ik weet nog dat ik bij de uitgave van het eerste boek veel drukker was met het onder de aandacht brengen en houden.

Zo kwam het boek in de top 100 en zelfs de top 50 van managementboek.nl. Het boek kwam bijna tegelijk uit met het boek van Erwin Blom. Hij zorgde er voor dat ik ook maar bleef praten over het boek.

Dat ga ik nu weer doen, en wel op een hele traditionele manier. Een boektoer. Wel een bijzondere boektoer, want de doelstelling is 2.000 coaches ontmoeten in 45 bijeenkomsten/evenementen voor 31 december 2014.

De doelstelling is om 1.000 stuks van het Handboek Hyperspecialisatie te laten kopen in 2014. De #boektoer gaat hierbij helpen. De eerste evenementen zijn al geboekt.

Waarom is dit zo belangrijk voor mij?
Ik wil zo veel mogelijk coaches helpen bij een beter bedrijf. Een groot deel van de coaches verdienen te weinig en daarmee staat hun droom onder druk. Dan zijn er nog de coaches die doorbreken en alleen maar harder kunnen werken waardoor ze uiteindelijk opbranden. Ook hun droom komt hierdoor in de knel.

Zoals een van mijn klanten, Josephine Bots – de doelklant voor dit boek, al zei: “Ik wil meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek.” Ze heeft klanten genoeg, te veel soms. Veel gesprekken door de week en de dossiers bijwerken in het weekend. Dat houdt niemand vol.

Meer klanten zonder urenfabriek - hyperspecialisatie

De dingen die ik doe helpen coaches bij een gelukkig bedrijf en leven. De focus op 1 klant, 1 probleem en 1 product is de start.

Vandaar ook mijn focus voor de rest van het jaar bij dit boek.

Dit is natuurlijk niet het enige wat ik doe :)
Ik heb nog de mentoring van mijn klanten. Schrijven voor en vragen beantwoorden in The Vault. Schrijven op dit Power Platform en de wekelijkse e-mails. Dan heb ik nog de social media marketing taak bij Spark die met een groots doel voor de komende 2 maanden ook iets bijzonders gaat realiseren.

Maar het Handboek Hyperspecialiteit heeft mijn No.1 focus. Dit is iedere dag weer duidelijk in mijn agenda. Het grootste deel van de dag wordt hier aan besteed.

Kijk eens in jouw agenda. Zie je daar terug wat je focus was de afgelopen weken? Was dat ook de focus die je had gepland?

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares