In een paar uur zicht op jouw fans en meer winst
- By : Ernohannink
- Category : Algemeen
Een nieuw boek van Ellen de Lange-Ros, Een zaak van fans. Een klein en handig boekje dat je inspiratie en inzicht geeft met een liefdevol einde.
Een zaak van fans van Ellen en mijn boek Kies je doelgroep kwamen ongeveer tegelijkertijd op de markt. Beide boeken zijn in roman-vorm geschreven. Ze hebben ook beide ongeveer hetzelfde onderwerp, een kleine doelgroep kiezen en er volledig voor gaan.
Toch is de uitvoering totaal anders. Een zaak van fans is een verzonnen verhaal met vleugje liefde, je gaat mee en vertaalt het naar je eigen bedrijf. Kies je doelgroep is mijn verhaal, je beleeft het mee, de pieken en de dalen. Vaak krijg ik reacties van herkenning van lezers.
Het boek Een zaak van fans van Ellen de Lange-Ros is klein en handig. Het leest eenvoudig en je kunt de opdrachten tussen de hoofdstukken snel invullen.
Een boekje waar je direct inspiratie uithaalt hoe jij je bedrijf kunt veranderen. Ook als je niet van lezen houdt. Het is zo kort dat je het uit hebt voordat je er erg in had. En dan wil je dat het eigenlijk nog even doorgaat.
Jouw zaak vullen met fans? Lees dit boek
Een boekje met maar 124 pag’s geschreven in roman vorm. Je leest het zo uit.
De vragen kun je na ieder hoofdstuk beantwoorden, of eerst het boekje uitlezen en dan alle vragen beantwoorden. De vragen helpen je op te schrijven wat dit betekent voor jouw bedrijf.
Ellen’s schrijfstijl leest gemakkelijk en zonder betweterige opmerkingen. Je krijgt inspiratie bij ieder hoofdstuk hoe jij dit kunt toepassen in jouw bedrijf.
Meer verkopen en meer verdienen met een zaak van fans
In haar boekje heeft Ellen gekozen voor 4 verschillende bedrijfsvormen. Dit helpt bij het herkennen van jouw eigen vorm en hoe jij er mee aan de slag kunt.
Je leest over:
- Anna – de zelfstandige met een dienst
- Joris – de marketeer bij een middelgroot bedrijf
- Orlando – de retailer met een product
- de verteller David – de muzikant die leerde over alleen maar aandacht voor je echte fans en de traditionele media vergeten.
Met name de worsteling van Anna over hoe ze nu werkt en tevreden is, terwijl anderen zien dat ze veel groter kan groeien. Een worsteling die ik herken.
Met advies dat ik zelf ook gebruik:
Verzamel de e-mail adressen van je fans zodat jij ze blijvend kunt informeren. Let op, informeren betekent niet spammen maar informatie geven die waardevol is voor je fans, dit kan ook een aanbod zijn.
Het aanbod van jouw fans bestaat uit 3 delen in de producten piramide: gratis, basis en VIP.
Precies het punt waarop Anna last krijgt van haar gevoel over geld. Hoeveel mag je verdienen van jezelf. Welke waarde verbind jij aan geld.
Ik ben benieuwd of jij dezelfde worsteling herkent bij het lezen van dit boek. Laat het horen in de reacties hieronder.
Focus op je fans voor de echte winst
Ellen de Lange-Ros helpt ondernemers en zelfstandigen om sneller te groeien door online media slim in te zetten. Ze heeft hiermee een slim boekje zelf gepubliceerd en hiermee de marketing voor haar bedrijf slim georganiseerd.
Later deze week heb ik een interview gepland met de Ellen over haar nieuwste programma, Boeksucces.
Kitty Kylian van De Blogacademie zegt dit over Een zaak van fans:
“Ik kende het nog niet: een leerboek over inbound marketing, verpakt als roman. Ondernemerscoach Ellen de Lange bedacht het. Ze weefde er een liefdesgeschiedenis doorheen en bespreekt slinks onze vooroordelen over geld verdienen. Goed bedacht: het leest als een trein.”
Regelmatig schrijf ik reviews van boeken. Meestal zijn dit Engelstalige boeken. Vandaag een echt Nederlands boek.
Neem Een zaak van fans mee op vakantie voor een frisse start.
Opmerking: Als je op deze link klikt en dan het boekje bestelt dan krijg ik een provisie. Zo help ik Ellen meer boeken te verkopen. Deze review schreef ik niet voor de provisie maar voor jou en omdat het een handig boekje is. Bestel Een zaak van Fans nu (meer informatie).
Oh ja, als koper van het boek krijg je ook nog de gratis training Fans van mijn zaak via Email. Dit helpt je verder bij de focus op de juiste klant (de fans).
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties