Public Relations of PR, is actief werken aan de relatie die je als bedrijf hebt met de wereld om je heen. Jouw activiteiten in de Real-Time communicatie zijn een onderdeel van je PR.
Begin juni was de Public Relations Society of America Travel & Tourism conference in San Antonio, Texas. Alison Groves (@ravenalison) was er 3 dagen bij maar heeft meerdere sessies gemist en kwam op het idee de belangrijke tips die ze via Twitter zag te delen.
1. Met video meer verkeer in je site
“Sites with video are 53 times more likely to get on the front page of a Google search. #TravelPRSA”
De context van deze tweet mist een beetje, maar duidelijk is dat video veel effect heeft op je ranking in de zoekmachines. Hoogste tijd dus om video te integreren in jouw dagelijkse bezigheden en te publiceren in YouTube en je site.
Meest populaire video’s (tweet van John Walls @johnwalls):
- How to,
- behind the scenes,
- testimonials, en
- video series to establish thought leadership in a category.
Gebruik jij nu al video? Welk effect zie jij op het verkeer naar je site?
2. Leer waarover ze schrijven voordat je bloggers benaderd
Theresa Overby (@theresaoverby) tweet een uitspraak van Shel Holtz:
“PR Tip: Blogdash = blogger directory. Learn what they write about before you pitch! #travelprsa @shelholtz“
Ondertussen ontvang ik dagelijkse meerdere persberichten in de inbox of andere verzoeken om iets te plaatsen op mijn blog. De meeste berichten zijn totaal onpersoonlijk. Mijn naam staat overal op mijn site en blogs. Deze site heeft zelfs mijn naam, gebruik die dan ook.
En dan de onderwerpen, 95% heeft totaal geen relevantie met de dingen waar ik over schrijf of de doelgroep waarvoor ik schrijf.
Lees eerst een blog, gebruik desnoods een blog directory, zodat je weet wie er achter zit en waarover ze schrijven als je met ze in contact wil komen.
Waarom zou jij een blogger benaderen?
Je wil graag:
- een gastartikel schrijven op haar/zijn blog.
- dat de blogger een gastartikel schrijft voor jouw blog.
- dat de blogger een link opneemt naar jouw site.
- een interview.
- een ontmoeting tijdens een evenement waar je beide bent.
3. Impact van foto’s
John Walls (@johnwalls) tweet een andere uitspraak van Shel Holtz:
“On TripAdvisor, if a hotel property has more than 20 photos they’ll receive 150% more engagement #travelprsa”
Dit geldt voor meer (alle?) bedrijven naast de reiswereld. Heb je producten, maak foto’s van je producten, van het proces, van de mensen, het resultaat bij de klant, maak afbeeldingen van je werk.
Het gaat om tekst, foto en video. De rijke combinatie waardoor jouw doelgroep een goed beeld kan vormen van jouw product of dienst, van je bedrijf en van jou. Zo krijgen ze vertrouwen in je en zal de kans op koop toenemen.
Inspiratie: artikel 7 tips from PR pros for Internet marketers
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties