7 tips om klanten te krijgen met sociale media

meer klanten
Ondernemen

meer klantenMaandag 26 april hadden we een zeer leuk teleseminar, in dit artikel deel ik de 7 tips met je. Samen met Laura deelden we onze tips met de ruim 100 deelnemers aan het teleseminar, waarvoor zich ruim 700 mensen hadden ingeschreven. De mensen die niet konden luisteren en de luisteraars ontvangen de MP3 van het teleseminar via een link in een e-mail. Jij kunt de MP3 ook nog ontvangen.

Tijdens de voorbereidingen hadden we al veel plezier en al meer tips verzameld dan we in het uur kwijt konden. Gelukkig hebben we 10 juni het Social Media Event waar we wel de ruimte hebben om deze tips te delen.

Lees hieronder de opzet van de teleseminar en de 7 tips. Ook hieronder de link naar de MP3 om de teleseminar zelf nog eens te beluisteren, online of via een MP3 speler.

Opzet van het teleseminar

Laura startte met een korte introductie over dit teleseminar. Daarna vertelde Laura wat meer over zichzelf: Laura Babeliowsky is expert op het gebied van acquisitie. Ze coacht professionals en ondernemers in dienstverlenende beroepen (coaches, adviseurs, trainers, ontwerpers) om meer klanten te vinden. Lees meer op haar blog Get Clients Tips.

Aansluitend vertelde ik wat over mijzelf (Erno): ik leer zelfstandige professionals internet slim toe te passen zodat ze meer klanten kunnen krijgen.

Daarna gingen we verder met een korte introductie over social media en waarom het een mooi middel is om daar klanten mee te krijgen. Een belangrijk middel voor zelfstandigen en kleine ondernemers omdat het zo bereikbaar is voor iedereen. Het werkt eenvoudig, is snel te leren en de investering is minimaal, vooral tijd.

Het teleseminar is bedoeld voor iedereen die meer klanten wil, zijn 1000 fans wil opbouwen, en daar geld mee wil verdienen. En wil anticiperen op de toekomst! Social media werkt omdat je invloed, geloofwaardigheid en zichtbaarheid opbouwt. Je geeft veel en bouwt zo een positie op, daardoor kun je makkelijker promoten.

De 7 tips om dat te bereiken:

  1. Zorg voor een duidelijke focus, kies je doelgroep. Maak een duidelijke marketingboodschap en plaats deze op al je profielen in de sociale netwerken. Zorg voor een univorm en cosistent beeld.
  2. Maak content die bedoeld is om je doelgroep te inspireren. Via tekst, video en audio en alle mogelijke kanalen
  3. Creër een thuisbasis waar je altijd naar verwijst. In de thuisbasis verleid je mensen om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief. Dit is de spin in het spinnenweb. Mensen moeten ergens thuis kunnen komen.
  4. Transparantie en authenticiteit. Mensen willen zaken doen met mensen.
  5. Actief meedoen in de sociale media. Bijdragen aan blogs, reageren op tweets. Vragen beantwoorden op LinkedIn. Comments geven op Facebook. Overal je link achterlaten zodat mensen je kunnen vinden. Hier moet je tijd voor vrij maken.
  6. Social proof. Sociale media lenen zich als geen ander voor sociaal bewijs dat anderen je goed vinden. Laat anderen vertellen wat ze van je vinden.
  7. Promoot jezelf zonder schaamte. Als je positie opbouwt, accepteren mensen dit van jou. Doe het niet te veel, maar voor veel mensen mag het nog veel meer. Ze helpen en informeren, maar zijn niet duidelijk in hun aanbod.

Ontvang de MP3

Het volledige teleseminar kun je beluisteren via de MP3 die je via deze link kunt ontvangen.

Social Media Event 2010 (SME10)

Aansluitend hebben we nog wat meer vertelt over het Social Media Event. Zo maakten we de sprekers voor het eerst bekend. Op 10 juni doen we het Social Media Event voor de 3e keer, dit keer bij Seats2Meet in Maarssen.

De volgende onderwerpen en sprekers op SME10 zijn:

  • Twitter – Petra de Bouvere aka @slijtermeisje: zij gaat haar voorbeelden geven hoe Twitter het verschil maakte voor haar bedrijf Slijterij de Vuurtoren. Vorig jaar won zij de Dutch Social Media Star Award. Natuurlijk geeft ze jullie haar belangrijkste tips
  • Facebook – Erno Hannink: In mijn boek Laat de klant naar jou komen komt Facebook al aan de orde. Het belang van dit online netwerk neemt in hoog tempo nog steeds verder toe. Het grootste online netwerk wereldwijd. In Nederlands al meer dan 2 miljoen leden. Ik laat je zien hoe je een Fan pagina voor je bedrijf opzet.
  • Content maken – Hans van Willigenburg is een bekend journalist en schrijver. Al eerder maakten we kennis met zijn werkwijze en hij heeft mij een interessante inzicht gegeven over het grootste misverstand van mensen op mijn onderwerp. Hierdoor kan ik nog scherper schrijven en mezelf beter onderscheiden.
  • Podcasts maken – Marco Raaphorst maakt al heel lang gebruik van podcasts voor de promotie van zichzelf en zijn bedrijf. Hij maakt muziek maar vertelt ook verhalen via podcasts en je kunt je een beeld vormen aan de hand van zijn beschrijvingen en verhalen.
  • Online Video – spreker wordt later bekend – naast audio wordt video steeds belangrijker. Het geeft veel meer een beeld en geluid van de expert dan de tekst. Door video maken je klanten nog makkelijker contact met je. Het wordt ook steeds eenvoudiger en goedkoper om een interessante video te maken.
  • Het opbouwen van een community – Erwin Blom – auteur van het succesboek Handboek Communities. Erwin gaat met ons delen welke slimme dingen je kunt doen om een community van klanten aan je te binden. Hoe krijg je 1.000 fans?
  • Sociale media strategie opbouwen – Laura Babeliowsky – welke keuzes moet je maken voor je bedrijf. Wat ga je nu als eerste doen na het social media event en wat daarna. Een strategie opzetten voor jouw bedrijf.

Aanmelden

Zoals je ziet weer een vol programma een dag waar hard gewerkt gaat worden maar ook veel netwerken en vooral veel plezier.

Meld je nu aan en geniet nog van de korting.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares