De enige manier om fantastisch werk te doen

Waar je 20 jaar geleden nog redelijk uniek was met de specialiteit webdesigner, is dit vandaag de dag ver van origineel. Een goede boterham verdienen met gewoon websites bouwen dat is vrij lastig tegenwoordig gezien de hedendaagse ontwikkelingen. Een belangrijke ontwikkeling is de vereenvoudigde wijze van webdesign waardoor geen of beperkte technische kennis nodig is voor de bouw van een site. Neem bijvoorbeeld de eenvoudige installatie van WordPress waarbij je bij bepaalde hostingbedrijven slechts de titel van de site hoeft in te vullen. Maar denk bijvoorbeeld ook aan de kant-en-klare oplossingen die klanten kunnen kiezen voor 5 euro per maand en dan krijgen ze er nog diverse diensten gratis bij (updates, backups, handleidingen, etc.). Een andere belangrijke ontwikkeling is de toename van webdesign ‘specialisten’ (tussen quotes omdat een aantal eigenlijk niet echt specialist is maar dit wel roept). De concurrentie op het gebied van webdevelopment is moordend. Dan is al snel de vraag: waarom zou een klant voor jou of voor jouw bedrijf kiezen?

Het goede nieuws is dat internet op dit moment zoveel aspecten biedt waarin jij je kunt specialiseren. Denk aan het helpen van ondernemers met hun sociale media kanalen, het beter vindbaar maken van de website (SEO), het online adverteren op bijvoorbeeld Facebook / Linkedin / Instagram / Twitter / Youtube, het beveiligen van websites en online applicaties, het adviseren van ondernemers op het gebied van e-commerce, programmeren van apps, ontwikkelen van interactieve infographics, maken van HTML5 animaties, maken van video’s, maken van koppelingen tussen bestaande CMS systemen en CRM systemen, etc. Hierdoor ontstaat wel een luxe probleem…. met zoveel keuzes, wat past dan het beste bij jou? Wat is jouw passie? Waar kun je een leuke boterham mee verdienen en is ondertussen ook heel leuk om te doen? Waar word jij enthousiast van?

Steve Jobs heeft ooit iets gezegd waar jij vast iets aan hebt: “De enige manier om fantastisch (groot) werk te doen, is door te houden van wat je doet. Als je het niet hebt gevonden, blijf dan zoeken. Neem niet te snel genoegen met wat je doet / hebt. Zoals geldt voor zaken die met je hart te maken hebben, je zult het pas weten als je het gevonden hebt.”

Ben jij ook bezig met specialiseren? Zoek jij naar een nieuwe uitdaging op het gebied van online en internet? Laat hieronder even een reactie achter, misschien heb jij ook nog tips?

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares