De 5 vragen naar een doelklant die online klanten aantrekt

doelklant bepalen

Wat was er nu eigenlijk gebeurd? Van een paar afspraken per week ging ik naar 0 afspraken. De kraan stond eerst op druppelen. Ik had een beetje aan de kraan gedraaid en nu kwam er geen druppel meer door. De bedoeling was dat alleen de beste afspraken er door konden komen. Maar er kwam niets meer door. Er was iets goed fout. Ik kon alles terugdraaien, terug naar de oude methode. Dat was dat ik te veel afspraken had met klanten die niet de vervolgstap zetten. Net niet mijn doelklant. Daar was ik ook niet blij mee. Ik moet wat veranderen.

Er is iets mis op de site. Er komen wel bezoekers. Het kan niet anders dat mijn doelklant daar ook tussen zit. Maar ze zetten niet de volgende stap.

De taal op de site klopt niet. De informatie over wie ik help is te saai. Het is emotieloos. De woorden die ik gebruik beschrijft de doelklant van een afstand. Een beschrijving van eigenschappen. Geen gevoelens. Wat moet ik veranderen?

Tijdens onze laatste bespreking had ik een opdracht gekregen van Annette. Luister eens naar de interviews in de podcast van the Art of Paid Traffic. Het ging vooral over de interviewstijl van Rick Mulready. Op zijn manier leer je van de gast maar maak je ook kennis met zijn expertise. “Dat mis ik bij jou”, zei ze. “Het blijft onduidelijk wat jouw expertise is in jouw podcast afleveringen.”

Terwijl ik in de auto zit, luister ik naar een interview van Rick. Het ging deze keer over copywriting. Hattie Brazeley werd geïnterviewd over hoe ze klanten kreeg en haar succes. Ze vertelde onder andere over de 5 vragen die zij met klanten doorneemt.

Er zijn 5 vragen waarmee je een goed beeld krijgt van jouw doelklant.
Dit kun je direct gebruiken op je website, in je artikelen, in je e-mails en meer.
Het is essentieel om precies de juiste woorden te gebruiken in jouw artikelen zodat de doelklant echt geraakt wordt door wat jij schrijft.

Niet iedere lezer hoef je er mee te raken.
Sterker nog, het is beter wanneer je alleen jouw doelklant raakt.
Je wil ze vol in het hart raken.
Waardoor ze uiteindelijk vertrouwen in je krijgen en jou het werk gunnen.

Ik geef je de vragen direct.
De 5 vragen zonder omweg in dit blogartikel.
Terwijl ik weet dat jij meer resultaat gaat behalen wanneer ik ze samen met jou in een live gesprek doorneem.

Daarom vraag ik je nu om mij iets te beloven.

Wanneer je tot de conclusie komt dat jij de antwoorden op deze vragen nog niet weet, dat je dan hulp zoekt.
Iemand die je helpt om deze vragen te beantwoorden.
Niet weer uitstellen tot morgen.
Doe je dat?

Voor jouw bedrijf is het essentieel dat je deze vragen beantwoord. Doe dit vandaag. Vandaag een uur werken AAN jouw bedrijf.

De 5 vragen over jouw doelklant (1 persoon, geen doelgroep):

  1. Als ze voor de eerste in contact met jou komen, waar staat ze dan? Wat gebeurt in hun leven en in hun bedrijf ? Specifieke in relatie tot het probleem waar jij bij helpt. Dit gaat veel meer over de emotie dan over de demografie.
  2. Waar wil ze staan? Mensen kopen het resultaat. Hoe wil ze ze zich voelen nadat ze met jou gewerkt heeft.
  3. Wat heeft ze tegengehouden om actie te ondernemen om dat resultaat te bereiken?
  4. Wat heeft ze getriggerd om nu actie te ondernemen? Waarom heeft ze de drempel nu overwonnen?
  5. Wat staat er op het spel? Wat gebeurt er als ze dit niet doet?

Wil jij zeker zijn dat je verder komt?
Wil jij antwoord krijgen op deze 5 vragen?
De doelklant nu ook online aantrekken?
Wil je niet langer het gevoel hebben dat je kansen laat liggen?
 
Dan is mijn korte analyse voor jouw bedrijf iets voor jou.
Vraag deze zo snel mogelijk aan en beantwoord de vragen, mijn agenda loopt snel vol.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 4.0 BY NC ND

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

office centre failliet
Ondernemen
Wat gaat er gebeuren met Office Centre?

Op 17 januari 2021 heb ik hier een artikel geplaatst over het feit dat Office Centre 7 vestigingen ging sluiten. Toen al gaf de directie aan veel last te hebben van de lockdown als onderdeel van de Corona maatregelen. Maar Office Centre bleef toen voor veel ondernemers redelijk goed bereikbaar …

Shares