De 3 middelen om online zichtbaar te worden en hoe kies je
- By : Ernohannink
- Category : Ondernemen
- Tags: video, zichtbaar, zichtbaarheid
Ja, ik weet het. Eigenlijk zijn er 4 middelen, maar het vierde middel past hier niet.
Dit gaat dus over de 3 middelen waarmee je online zichtbaar wordt.
De 3 middelen die je kunt inzetten om zichtbaar te worden zijn:
- Tekst
- Video
- Audio
Waarom deze 3 middelen?
Tekst
Een artikel op een website.
De tekst in je e-mail.
Een update op Twitter, Facebook of LinkedIn.
Jouw tekst in een e-boek.
De tekst op je website waarmee je bezoekers verleid om zich aan te melden of om te kopen.
Andere websites linken naar een artikel op jouw website.
Tekst wordt goed gevonden door de zoekmachines.
Het geschreven woord is nog steeds super krachtig.
Video
Jij bent helemaal in beeld. Jouw stem, de gebaren, jouw stemming en natuurlijk jouw expertise.
De kijker krijgt een band met jou.
Ze maakt contact met jou op een heel persoonlijke manier.
Video wordt voor sites als Facebook steeds belangrijker.
Je gaat de komende jaren steeds meer video zien in jouw tijdlijn.
Jouw klant dus ook.
Audio
Het gebruik van audio wordt onderschat. Zonde.
De kansen zijn enorm.
Audio kun je gebruiken wanneer je niet kunt lezen of een video kunt bekijken.
Denk aan autorijden, hardlopen, wandelen, boodschappen doen en meer.
Jouw stem komt via de ‘oortjes’ direct binnen bij de potentiële klant.
Dat maakt het persoonlijk en vertrouwd.
Met de komst van internet in de auto wordt het luisteren naar audio als podcasts nog eenvoudiger.
En wat is dat vierde middel om online zichtbaar te zijn?
Afbeeldingen
Foto’s. Plaatjes. Infographics.
Ze zijn zeker belangrijk in de online omgeving.
Een artikel dat je geschreven hebt verspreid gemakkelijker met een goede afbeelding.
Afbeeldingen ondersteunen jouw tekst en audio opnames.
Maar alléén op afbeeldingen concentreren voor jou als ondernemer?
Dat zie ik niet als dienstverlener.
Wat kies jij?
Bij welke van deze drie leg jij het beste de focus?
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 4.0 BY NC ND
Geen reacties