Valkuilen bij branding – Manon Toma 3/3

Welkom bij de derde aflevering uit een serie van 3 met Manon Toma. De eerste aflevering vind je hier. De tweede aflevering vind je hier.

Manon is Brand Stylist & Designer voor ondernemers die online actief (willen) zijn, geeft (online) workshops en 1-op-1 sessies in branding & design.

manon toma

 

 

Manon Toma

Als brand stylist denkt Manon Toma met je mee over jouw personal brand en hoe je vervolgens hier de visuele vertaalslag in kunt maken. ‘Even’ een logo ontwerpen doet ze echter niet. Ze gelooft namelijk niet dat je hier mee geholpen bent. Ze maakt branding behapbaar.

Veel ondernemers worstelen met hoe zij zichzelf als brand & business (online) moeten presenteren.
Jouw product, kennis of dienst kan nog zo goed zijn…
Jouw website of blog kan nog zo goed in elkaar zitten…
Jouw online programma kan nog zulke waardevolle informatie bevatten…

Het eerste contact is visueel! Wat zien ze? Doet het wat met ze? Vertel je een verhaal? Creëer een klik effect! Iedere klik = een potentiële klant!

Show notes

Je kunt met haar verbinden op:

Manontoma.nl

Opvallende uitspraken die ik mooi vind in het interview:

  • Je kan met heel weinig middelen goed beginnen, de kracht zit vaak in de eenvoud.
  • Ga op zoek naar plaatjes, stijlen, pas dan op voor trends. Trends komen en gaan maar je eigen stijl die blijft.
  • Duik dus niet op iedere online trend die je tegenkomt.
  • Ook uiterlijke kenmerken zoals een opvallende bril of haarkleur horen bij de trends.
  • Onderschat de kracht van eenvoud dus niet en focus je op herhaling.
  • Hoe goed je website of product ook is, als je de visuele vertaalslag niet weet te maken, dan kun je niks met je product. Je valt dan niet genoeg op.
  • Leer hoe je je producten of diensten goed kunt verpakken.

 

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 4.0 BY NC ND

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares