De mobiele klant en het effect op jouw website
- By : Ernohannink
- Category : Algemeen
“Het gaat naar Mobile Only” zei Gary Vaynerchuk in een reactie op een vraag uit het publiek. Een klein maar opvallend onderdeel uit zijn verhaal.
Een paar weken geleden zei Pieter van Osch tegen mij, “Ik doe een experiment en werk alleen maar met mijn mobiel en iPad”. Dit doet hij in zijn bedrijf, thuis en onderweg.
Geen laptop meer meeslepen en geen desktop op je bureau.
Stel je eens voor. Een wereld waarin al jouw werk gebeurt op je telefoon. Alles.
Dit heeft een belangrijk effect op websites, ook die van jouw bedrijf.
Wat wij nu nog belangrijk vinden voor de website, wordt steeds minder belangrijk.
Zo kun je bijvoorbeeld steeds minder tijd besteden aan hoe jouw website er op een ‘gewone’ computer uitziet.
Veel belangrijker voor jouw website is hoe snel deze laadt. Dit moet heel snel.
Wat doe jij als een website te lang laadt op jouw mobiel? Precies. Klik. Weg.
Dat doen de bezoekers van jouw website dus ook.
De betere websitebouwers bouwen op dit moment websites als eerste vanuit mobiel en dan pas de desktop versie.
Dus eerst het kleine scherm en daarna pas het grote scherm.
De volgende stap is een ontwerp alleen maar voor mobiel.
Kijk eens hoe deze elementen van jouw website er uit zien op de mobiel van je klant:
Het menu.
De slider.
De tekst.
Afbeeldingen.
Koop knop.
Formulier.
Hoe eenvoudig zijn deze onderdelen te bedienen in je website op een smartphone?
Kan de klant met één klik contact met je opnemen of iets bestellen?
Wat zijn belangrijke elementen van jouw website die op dit moment onvoldoende bezoekers, kliks en klanten opleveren?
Wil jij weten wat belangrijk is voor jou om online de juiste volgende stap te zetten?
We hebben maar 15 minuten nodig. Reserveer nu mijn tijd.
Bewaren
Bewaren
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 4.0 BY NC ND
Geen reacties