Infographic veranderingen op SEO gebied

De afgelopen 10 jaar is er veel veranderd op het gebied van SEO / zoekmachine optimalisatie. Dit is natuurlijk ook zeer begrijpelijk als je ziet hoeveel websites er inmiddels online staan. Daarnaast zijn veel SEO specialisten heel “slim” geweest om websites goed vindbaar te maken binnen met name Google. Google heeft dus de regels en de wijze van waardering moeten aanpassen.

Infographic-Ways-SEO-Has-Changed-10-years In de infographic “ways SEO has changed” zie je diverse leuke feiten met betrekking tot SEO (Search Engine Optimization). Zo valt op dat er een verschuiving is geweest in de waarde van externe links naar een website naar meer waardering voor de kwaliteit van deze links. Ook heeft de inhoud zelf meer aandeel gekregen in de vindbaarheid van websites. Natuurlijk laat de infographic ook zien dat het gebruik van internet met mobiele apparaten enorm is toegenomen en zodoende is het belangrijk dat websites goed werken op deze apparaten door middel van bijvoorbeeld responsive design. Een leuk overzicht in onderstaande infographic is de lijst met aanpassingen die Google in het algoritme heeft doorgevoerd. En een bruikbaar lijstje zijn de “ranking factors” van 2015 vergeleken met die van 2005, met andere woorden: welke zaken moet je optimaliseren om goed vindbaar te zijn in 2015 (en ook nog steeds in 2016) vergeleken met 2005.

 


Hieronder de volledige afbeelding / infographic.
Infographic-Ways-SEO-Has-Changed-10-years

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares