Mijn vergissing van de afgelopen jaren, Niet meer informatie

Waar ik me in vergist heb de afgelopen jaren: het gaat niet over meer kennis en niet over nog meer informatie. De mensen die ik ontmoet hebben geen behoefte aan nog meer informatie. Ze denken van wel, maar dat is uitstel gedrag. Nog een gratis webinar opgeven, nog een e-boek downloaden, nog een artikel lezen, aanmelden voor de zoveelste lijst van iemand die een succesvolle methode heeft.

Informatie. Nog meer informatie. Nog veel meer informatie. Overload.

Een nieuwe manier om Facebook advertenties te gebruiken, Facebook groepen in zetten voor raving fans. Hoe je met webinars klanten binnenhaalt. Hoe je presentatie geeft die omzet oplevert. Hoe je online programma’s maakt waarmee je heel rijk wordt. Evenementen organiseert waar je een top omzet draait in een maand. Hoe je producten lanceert waarmee je maar één keer per jaar hoeft te lanceren. Hoe je een podcast opzet waarmee je iedere maand 5 cijfers verdient met advertenties. Hoe je live video inzet om klanten aan te trekken als een gek. Hoe je blogt zodat je nummer één wordt. Hoe je LinkedIn en emails inzet om meer leads te krijgen. Hoe je aan cold calling doet waar je geen moeite mee hebt. Hoe je een boek schrijft en op Amazon wint. Ik heb ze allemaal gezien. De glimmende kraaltjes die me afleiden van het werk wat ik echt te doen heb.

Het gaat niet over meer informatie. Niet nog meer workshops, cursussen, bootcamps of online programma’s.

Actie. Dat is nodig. Actie om dat te doen wat de klanten nodig hebben.

Daarvoor hoef ik niet veel te doen. In gesprek met mijn klanten en volgers.
Vragen stellen en luisteren.

Wie? Van wie word ik blij? Wie van deze mensen doet mijn hart sneller kloppen? Wie geeft mij plezier? Op wie ben ik verliefd? Wie zou ik het liefste helpen, al was het voor niets?

Wat? Wat is het probleem van deze personen? Waar lopen zij iedere dag weer tegen aan? Waar brandt het bij deze mensen? Wat is het waard voor deze mensen dat dit probleem wordt opgelost?

Hoe? Hoe los ik dit op? Hoe help ik ze het beste? Hoe ga ik ze bevrijden van dit probleem? Focus: 1 probleem

Wat als zij dit niet oplossen? Wat gebeurt er dan niet of wel? Wat als ik ze niet help? Focus: 1 oplossing

Actie! Stop met verzamelen van meer kennis. Stop met uitstellen en nog meer testen. Ik weet genoeg om ze te helpen. Ik ben goed genoeg. Ga aan de slag met deze mensen.

Breng deze mensen in beweging. Help ze actief bij de volgende stap.

Actie hebben zij nodig.

Succes.
Gelukkig.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares