Succeslijst – 4 van 5

In de vorige aflevering hebben we het gehad over de essentie, in deze aflevering ga ik je wat vertellen over de succeslijst, ook uit het boek ‘een ding’.

Waar ik gewend was om mijn todo lijst zo vol mogelijk te schrijven om zo nooit zonder werk te zitten. Ik vertelde dit ook aan anderen, omdat ik dacht dat ze hier energie van zouden krijgen. Wat ik heb geleerd is dat dit niet de juiste manier is. Je lijst is zo vol dat je regelmatig de essentie niet meer ziet. Je brein zoekt dan graag naar een makkelijke uitweg, zoals je inbox of social media. Dit zijn dingen die je leert op de Master je todo list training van Johan Dhaeseleer.

 

Een todo lijst hoort acties te bevatten die je vandaag gaat en kunt afronden. Dit kun je doen door je acties te meten, waardoor je meer inzicht krijgt en beter kunt plannen. Nog strakker plannen doe je door er een begintijd voor te zetten.

Een todo lijst gaat dus over de prioriteiten van de dag. De oorspronkelijke betekenis van prioriteit is enkelvoud. Hier ligt dan ook het probleem. Een todolijst bestaat uit meerdere punten. Erg belangrijk is dat je het belangrijkste punt van de lijst als eerste opschrijft. Je hersenen onthouden namelijk in welke volgorde je ze opschrijft.

Bovenaan staat dus je belangrijkste ene ding, begin hier mee in de ochtend. Zorg dat het ding concreet is en ga niet verder met andere acties tot het belangrijkste ene ding is afgerond. Zorg dat je weet hoelang elke actie duurt en plan wanneer nodig begin en eindtijden in. Mijn succes lijst staat op een a4tje, ingedeeld per dag plus een blaadje voor het weekend.

In de volgende aflevering gaan we het hebben over ritme en rituelen.

Abonneer

Vergeet niet te abonneren op de Erno Hannink Show via iTunes, Stitcher of SoundCloud.

Kun je mij een groot plezier doen zodat meer coaches deze podcast kunnen vinden? Geef deze podcast jouw eerlijke beoordeling en recensie. Dit helpt mij enorm om deze podcast te verspreiden. Dank je wel hiervoor. Stuur me een korte e-mail om mij te laten weten dat je dit gedaan hebt en ik stuur je een verrassing.

Je kunt mij bereiken op podcast@ernohannink.nl Ik hoor graag van jou

Verdubbelaars Academie

Zoek jij een community van coaches die ook willen groeien met hun bedrijf.

Dit is voor coaches die

  • hulp zoekt bij de online aspecten van hun coachingsbedrijf
  • online zichtbaar willen worden zodat de klanten op je af komen
  • dit in haar eigen tempo wil doen
  • de omzet wil verdubbelen in één jaar
  • online zichtbaar wil worden zonder zelf continue in de spotlight te staan

Meld je aan voor het intakgesprek. Ga hiervoor naar:

ernohannink.nl/lidmaatschap

 

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares