Meer bezoekers dankzij gastbloggen

Gastbloggen betekent dat je een artikel schrijft voor een ander blog. Waarom zou je een artikel schrijven voor een ander als je het ook op je eigen site kunt publiceren?

Het resultaat van een gastartikel:

  • Meer verkeer naar jouw site – naast de bezoekers die je nu al krijgt komt een deel van de bezoekers van de andere site ook jouw site bezoeken
  • Meer abonnees voor je nieuwsbrief – een deel van deze nieuwe bezoekers zal zich abonneren op je nieuwsbrief
  • Een breder publiek – de lezers van een ander blog zitten vaak aan de rand van je eigen doelgroep
  • Netwerken met bloggers uit jouw niche – je komt eenvoudig in contact met andere ondernemers en bloggers in jouw doelgroep. Dit zijn mensen waarmee je kunt samenwerken in de toekomst.
  • Links naar jouw site – hoe meer links naar jouw site des te beter je scoort in de zoekmachines. Ze komen ook nog eens van relevante sites.

Het is dus slim om artikelen te schrijven op andere blogs. Dan vooral op blogs waar je te maken hebt met een vergelijkbare doelgroep. Hoe krijg maak ik nu een gastartikel?

Publiceren van gastartikelen in 8 stappen: 

  1. Je begint met het aangeven dat je beschikbaar bent om artikelen te schrijven voor andere blogs/sites
  2. Actief op zoek naar mogelijkheden. Maak een lijst van de bloggers die je al kent, bloggers in jouw branche of overlappende doelgroepen.
  3. Benader de bloggers. Maak je verhaal persoonlijk en laat zien wat het voordeel is voor de ander. Geef wat voorbeelden van je (gast)artikelen.
  4. Bepaal het onderwerp. In plaats van een heel artikel in te leveren is het slimmer om alleen het onderwerp te mailen. Zo kun je het artikel met de eigenaar van het blog nog vormen. Anders loop je de kans dat ze het hele artikel in eens afwijzen. Veel werk voor niets.
  5. Leg afspraken vast. Wat ga je doen. Wat krijg je er voor terug. Wanneer is het af. Wanneer komt het online. Formaat. Afbeeldingen….
  6. Schrijf het artikel. Kopieer geen bestaand artikel. Schrijf een nieuw artikel en let hierbij op de lezers van het andere blog. Denk ook aan het onderwerp van het blog. Vergeet niet een link op te nemen naar je eigen blog aan het einde van het artikel. Vermeld ook aan je tagline.
  7. Lever je artikel in. Nee, je bent nog niet klaar.
  8. Geef aandacht aan het gepubliceerde artikel. Reageer op reacties. Verspreid het artikel via Twitter, delicious en Digg bijvoorbeeld.

guest posting chris garrett Meer klanten door voor een ander te schrijven   gastbloggenDe basis van dit artikel komt uit een interessant ebook van Chris Garrett. Chris ken ik van zijn site Chrisg.com en ik ben lid van zijn AuthorityBlogger site.

Eerder deze week zag ik een tweet van Chris voor zijn nieuwe project GuestPosting. Het ebook ‘GuestPosting for quality links and targeted traffic‘ (aff) was te koop voor US$ 7,00. Het ebook is ondertussen iets in prijs gestegen en zal steeds verder stijgen in prijs.

Op dit moment (14 januari 2010) kost dit ebook je US$ 10,00 daarbij wordt je ook nog eens lid van guestposting.info (aff). Hier vind je nog veel meer artikelen over gastbloggen o.a. tips voor titels, hoe verzamel je snel gastartikel mogelijkheden.

Van mijn blog Enthousiasmeren.nl weet ik dat het schrijven van een gastartikel zeer zinvol is. Meedoen aan de Nederlandse Marketing blog kermis heeft me altijd veel lezers en nieuwe RSS abonnees opgeleverd. Deze tips ga ik nu ook gebruiken voor ErnoHannink.nl.

Jij kunt dit dus ook doen. Schrijf artikelen voor een ander blog en krijg zo meer bezoekers, meer abonnees op je nieuwsbrief en dus meer klanten.

Wil jij een gastartikel op jouw blog? Vul dan dit formulier in http://bit.ly/eh-gastartikel

Wil jij een gastartikel schrijven?

Schrijf een gastartikel voor een ander blog. Of sta je open voor gastartikelen op jouw blog? Laat dan nu een reactie achter.
Heb je nog tips voor gastartikelen laat het horen.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Meer klanten door voor een ander te schrijven – gastbloggen

Nou als je artikelen hebt / kunt maken gerelateerd aan webdesign / facebook / google + / twitter / design / etc. dan zal ik met plezier jouw artikel(en) op dit blog plaatsen. Natuurlijk mag je dan reclame maken en links in jouw tekst plaatsen die verwijzen naar jouw eigen sites!

2 reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Zoekmachine Optimalisatie
Soorten campagnes in Google Ads

Wil je starten met Google Ads? Dan begin je met het maken van een campagne. Een campagne is eigenlijk een map waarin al je advertenties zitten. In deze campagne stel je een aantal belangrijke zaken in: – Hoeveel geld je per dag wilt uitgeven – Wie je advertenties te zien …

hosting SEO
Zoekmachine Optimalisatie
Hosting invloed op vindbaarheid website

Wat is een website zonder bezoekers? Je hebt jouw website vast niet gemaakt (of laten maken) om er alleen zelf naar te kijken. Dus je wilt dat mensen jouw website gaan bezoeken om vervolgens actie te ondernemen in de vorm van bestellen, informatie aanvragen, offerte aanvragen, etc. Wanneer jouw website …

google adwords nieuw logo
Zoekmachine Optimalisatie
Adwords is nu Google Ads

Sinds 24 juli 2018 heeft Google Adwords omgedoopt tot Google Ads. En bij deze nieuwe naam hoort ook een nieuw logo. Daarbij heeft Google ook besloten dat de nieuwe Adwords Google Ads ook een nieuwe URL / website adres krijgt, het is dus niet meer adwords.google.com maar je moet nu …

Shares