In 30 slides de kern van hyperspecialisatie #boektoer
- By : Ernohannink
- Category : Algemeen
In minder dan 1 minuut de kern van het Handboek Hyperspecialisatie in 30 dia’s. Zie de presentatie hieronder.
“Ik wil meer klanten zonder te veranderen in een urenfabriek.” Dit zei Josephine Bots en dit was de insteek van het Handboek Hyperspecialisatie.
Stop met massa-marketing
Geen doelgroep. Geen niche.
1 doelklant + 1 probleem + 1 oplossing = aandacht
De belangrijkste marketingfout die kleine bedrijven maken volgens Seth Godin (marketing expert):
“They [small businesses] believe in the mass market instead of obsessing about a micro market.”
They believe in the mass market instead of obsessing about a micro market. @thisisseth
Click To Tweet – Powered By CoSchedule
Godin zegt in datzelfde interview ook:
“It’s the small, the weird, and the eager that will make or break you.”
Dus het kleine, het vreemde, het gedrevene dat je maakt of breekt: 1-op-1 marketing
In het boek vertel ik meer over de hyperspecialisten Cesar Milan en Winterhalter Dishwashers. Bedrijven die volledig zijn gegaan voor specialisatie. Hhyperspecialisatie probleemhonden en de vaat in een restaurant.
Jij bent de keizer in jouw keizerrijk. Wie is jouw klant. Welk product wil je verkopen. Hoe wil je dat de wereld er uit ziet. Jij bepaalt!
Doelen geven richting
Een belangrijk onderdeel voor het succes van je bedrijf is doelen stellen en opvolgen. Onder andere de financiële doelen.
Schrijf een:
- Jaarplan (op 1 pagina);
- Een plan voor de komende 90 dagen;
- Acties voor de komende maand.
Kijk voor een handig hulpmiddel op http://www.gazelles.com/gazellesGrowthTools.html
Jouw levensdoel
Waarom ben je hier? Wat heb je te doen op deze aarde?
Misschien wel de lastigste vragen. De antwoorden op deze vragen geven je richting; altijd.
Stel jouw bedrijf in dienst van je levensdoel.
De ideale klant
Je kiest de doelklant uit jouw klantenbestand. Dus niet een ideale klant bedenken. Kies uit je bestaande klanten.
Eerst de doelklant voor je belangrijkste product. Dit is het product waarvan je nu meer wilt verkopen. Een dienst is ook een product (zie hieronder).
Jij hebt als doel zoveel mogelijk mensen. De doelklant is de klant die je graag ziet en die graag met jou werkt. De doelklant is de klant waarvan je er veel meer wilt helpen.
Wat is het probleem?
Door het probleem te noemen krijg je de aandacht van de mensen die op je doelklant lijken.
Met het probleem van de doelklant krijg je aandacht.
De gespreksdoder en vertel-me-meer momenten
Voorkom de gespreksdoder, gebruik de tiensecondenboodschap.
Deze tiensecondenboodschap geeft je vertel-me-meer momenten tijdens het netwerken.
Verander jouw dienst in een product voor je doelklant
Breng alles samen wat je doet voor je doelklant en verpak het tot een product. Hang een prijskaartje aan dit product. Zodat je doelklant het eenvoudig bestellen via je website (of Power Platform).
Breng alles samen wat je doet voor je doelklant, verpak tot een product en hang er prijskaartje aan.
Click To Tweet – Powered By CoSchedule
Resultaat: Minder werk, meer resultaat, hogere prijzen, meer omzet door productizen
Gebruik de checklist Hyperspecialisatie voor jouw coachingsbedrijf en kijk waar je staat en wat je nog kunt verbeteren:
http://ernohannink.nl/go/checklist-hyperspecialisatie/
Boektoer
Wil je meer horen over de achtergrond van Hyperspecialisatie en hoe je dit zelf snel kunt toepassen? Geef jullie netwerk dan op voor de #boektoer 2014. Doel: 2000+ coaches ontmoeten in 45 locaties voor 31 dec 2014.
Geef jouw netwerk op via het formulier op deze pagina ErnoHannink.nl/boektoer
“Het past zo goed dat ik me niet kan voorstellen dat het ooit anders is geweest.”
Florence Gaillard – www.florencegaillard.nl
“De boodschap was zo tegengesteld aan mijn gevoel: ik wilde mensen niet uitsluiten van mijn oplossing!”
Vieve ter Laak – www.helderezaken.nl
“Het vraagt om lef en moed het te lezen, en er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan.”
Sonja Broekhuizen – www.sonjabroekhuizen.nl
Noot: Blij! Het handboek hyperspecialisatie is sinds vandaag (1 augustus 2014) te bestellen. http://hyperspecialisatie.nl
Photo’s via Duncan Horst, Unsplash.com, Twibfy.com, Pixabay.com en Flickr.com/creativecommons
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties