Daring Deadlines

Deadlines helpen me iets te realiseren wat ik anders nog langer zou uitstellen. Dit keer heb ik 1 juli als deadline gebruikt.

Vorige week maandag werd ik gewezen op één van mijn belangrijkste doelen van dit jaar, 1.000 boeken verkopen. Ik ben er nog lang niet, tot nu toe 68 keer het Handboek Hyperspecialisatie in PDF formaat verkocht.

Dit lage aantal ligt voor een deel aan mijn aandacht op andere dingen, in plaats van de focus houden bij dit handboek.

Daring deadlines

Het handboek is ook alleen maar via mijn site, ErnoHannink.nl, te krijgen. En het is niet eens opvallend aanwezig op de site.

Een ander deel komt omdat ik alleen de PDF versie beschikbaar hebt, een e-boek. In Nederland is er nog steeds veel meer verkoop van het fysieke boek dan het digitale zusje.

Het wordt dus de hoogste tijd het fysieke Handboek Hyperspecialisatie uit te brengen. Dat plan was er al vanaf het begin en kwam maar niet verder.

Daarom heb ik vorige week dinsdag direct een deadline vastgelegd, 1 juli moeten alle spullen bij de drukker liggen.

Nu moet ik daardoor ineens allerlei dingen afronden. Zo moest er nog tekst voor de achterflap komen, ISBN nummer voor de paperback, een landingspagina waar kopers het werkboek kunnen downloaden, de laatste afbeeldingen moesten naar Leoniek de Hoop voor de opmaak en zo nog een paar dingen.

Het gaat lukken. Vandaag lever ik de laatste dingen aan bij Leoniek de Hoop en zij rond het boek digitaal af en dan kan het naar de drukker. Dan is het ‘echte’ Handboek klaar.

De formulieren van de drukker zijn ingevuld en er wordt een koppeling gemaakt met mijn verkoopsoftware. Dan is het wachten op de eerste proef. Zodra ik deze heb laat ik het je zien.

Open over Doelen en resultaten

Het komende half jaar ga ik je iedere maand op de hoogte houden hoe het staat met mijn doelen, welke aantallen, wat er in de planning staat en hoeveel er verdient wordt. Ik geef je een kijkje in de keuken bij dit proces.

Om mijn doel te halen maak ik deze week een plan wat ik ga doen om het boek onder de aandacht te krijgen bij de doelklant. Ideeën genoeg, zoals zo vaak.

Ik denk aan een aantal video’s waar ik de verschillende onderdelen uitleg. Promotie voor de gratis checklist Hyperspecialisatie. Deze krijgt bijvoorbeeld tijdens de telesummit ‘Trek meer clienten aan’ (7-14 juli) alle aandacht.

Artikelen schrijven op andere blogs over hyperspecialisatie. Interviews publiceren met ondernemers die succesvol hebben gekozen voor hyperspecialisatie.

Banners laten maken voor op de site en in de e-mails. Infographic laten maken van belangrijkste punten uit het handboek. Adverteren op Facebook. Workshops en presentaties geven bij bijeenkomsten met coaches (ik zoek nog events).

Het fysieke handboek in de shop van Managementboek.nl en Bol.com.

Nu moeten daar data aan gekoppeld worden. Deadlines.
Ook dit plan ga ik met je delen.

Verder gaat het vooral over schrijven, iedere maand een rapport of handboek. De 1.000 verkopen mogen ook uit andere boeken komen. Het gaat over kruisbestuiving.

De Engelse versie van het boek via Amazon bijvoorbeeld. De vertaling is al lang gedaan door Suzanne Stoffels. Tijd om ook deze wens van mij verder te brengen.

De verkoop van het ene boek, genereerd verkoop van een ander boek. Terwijl Handboek Hyperspecialisatie de basis blijft. Dit is de hulp bij kiezen van de doelklant dat belangrijk is.

Op weg naar 1 miljoen coaches helpen om No.1 te worden in hun niche.

World Domination

Volgende week ben ik een week in Portland (OR, VS) voor het World Domination Summit en ik kijk er enorm naar uit. Het vliegticket moet ik vandaag nog bestellen maar de week is al zo’n beetje volgeboekt. Inclusief de schrijfmomenten.

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares