Meer bytes en grotere afmeting op Adwords
- By : Arne
- Category : Zoekmachine Optimalisatie
- Tags: adwords, google, Google adsense
Het is alweer een tijdje geleden (minimaal sinds eind April 2013) dat Google wat aanpassingen heeft doorgevoerd in het advertentiebeleid. De meest verrassende is de grootte van de bewegende en niet bewegende banners. Moesten deze voorheen onder de 50 KB (kilobyte) blijven, nu mogen ze 150 KB groot zijn. Een toename van 300%! Zelf vind ik dit voor een stilstaande banner een flinke bestandsgrootte. Maar voor de animated banners ben ik er blij mee. Zo’n 250 x 250 / 336 x 280 of 300 x 250 pixels banner zag er niet uit wanneer je deze geanimeerd en wel onder de 50 kilo byte moest houden. De animated gif moest je dan soms 30 kleuren geven om het bestandje qua opslag onder het limiet te houden.
Maar er zijn ook nog wat andere formaten toegevoegd aan het lijstje. Zo hebben we er nu de volgende afmetingen bij:
- de verticale rectangel / Vertical rectangle
240 x 400 pixels (een populair formaat in Rusland blijkbaar) - de panorama banner
980 x 120 pixels (deze afmeting is populair in Zweden) - de top banner
930 x 180 pixels (populair in Denemarken) - Triple widescreen
250 x 360 pixels (ook vanwege populariteit in Zweden) - de hele grote Netboard
580 x 400 pixels (heel erg hot in Noorwegen blijkbaar)
Het lijkt er trouwens op dat nog steeds wijzigingen plaats vinden in de Adwords Policy / Adwords beleid want de Engelse informatie hierover is nog op 30 mei 2013 voor het laatst aangepast. De Nederlandse versie heeft 28 mei als update datum. Zie https://support.google.com/adwordspolicy/answer/176108?hl=nl#
Ben jij blij met deze nieuwe regels?
Geen reacties