Wil je meer of beter? Kwaliteit vs kwantiteit

Een vraag die steeds weer terug komt, ga je voor kwaliteit of kwantiteit?

Zelf heb ik veel met het model van Brian Clark o.a. van copyblogger.com:

  1. Kies een niche.
  2. Bouw een platform voor je niche
  3. Trek zo veel mogelijk mensen uit je niche aan.
  4. Uitzoeken waar ze de meeste behoefte aan hebben.
  5. Product of dienst maken die deze behoefte invult.
  6. Verkopen van product of dienst via het platform.

highest quality jinterwas 5356815230 2 Wil je meer of beter? Kwaliteit of kwantiteit

In discussies over dit onderwerp krijg ik vaak te horen, “Ga voor kwaliteit”. Of “Ik heb liever 100 juiste mensen in mijn nieuwsbrief dan 100.000 mensen met matige interesse”. Beter is voor deze mensen belangrijker dan meer.

Het model voor deze mensen zou dus zijn:

  1. Kies een niche.
  2. Product of dienst van hoge kwaliteit maken die behoefte van je niche invult.
  3. Verkopen van product of dienst.
  4. Laat de kopers promotie maken voor jouw product of dienst.
  5. Bouw een platform voor je niche
  6. Er komen steeds meer kopers op je af.

Als je iets goeds gemaakt hebt dan komen de mensen vanzelf op je op af.

Beide modellen hebben een probleem.

Hoge kwantiteit

Stel je hebt een mooi platform gebouwd met interessante inhoud. Hier zijn veel mensen op afgekomen en hebben zich ingeschreven voor je nieuwsbrief.
Nadat je hebt uitgezocht waar de behoefte zit, ontwikkel je een product. Dan verkoop je dit product aan de mensen in je nieuwsbrief.

Valt de kwaliteit tegen bij de kopers dan is de kans dat ze nog eens iets van je kopen klein geworden.

Hoge kwaliteit

Je hebt een zeer interessant product ontwikkeld en gebouwd van hoge kwaliteit. De mensen die het kopen zijn razend enthousiast en praten er met anderen over.

Het aantal verkopen valt tegen, het aantal mensen op je lijst is namelijk te laag (100-400). Je hebt weinig ruimte om promotie te maken.

Kwantiteit en kwaliteit

De combinatie van de twee is de oplossing volgens mij.

  1. Begin met de focus, kies een doelgroep die bij je past en waar potentie in zit.
  2. Bouw een platform met hoge kwaliteit inhoud. Hierdoor trek je steeds meer mensen aan.
  3. Een deel van de bezoekers abonneren zich op je nieuwsbrief (doel 1)
  4. Je doet onderzoek naar de behoefte van deze abonnees (ze hebben vrijwillig de hand opgestoken en willen meer)
  5. Je stuurt regelmatig berichten naar je abonnees (=filter, alleen echte fans blijven)
  6. Je bouwt een product of dienst van hoge kwaliteit
  7. Verkoop dit product via je nieuwsbrief (doel 2)
  8. Bouw nog betere producten en VIP diensten die de behoefte invult van de kopers van het eerste product
  9. Verkoop deze producten en diensten aan de klanten (doel 3)

Er is continue aandacht voor kwaliteit en kwantiteit.

Wat eerst?

Je bouwt aan een platform en vraag je af wat eerst komt, kwaliteit of kwantiteit.

Kwaliteit eerst
Je schrijft uitstekende artikelen, maakt bijzondere videos of geweldige geluidsopnames. Aangezien je voor het beste gaat werk je er lang aan. Je hebt niet iedere dag tijd deze kwaliteit te leveren. Je publiceert eens per maand of een keer per 2 weken nieuwe inhoud voor je site. Het gezegde is namelijk: Content is koning!

Kwantiteit eerst
Je schrijft goede artikelen en realiseert dit in een tot twee uur per dag. Hierdoor kun je iedere dag publiceren.
Zie ik ook hoe Guy Kawasaki aandacht besteed aan meer.

Expert
Volgens mij is het goed veelvuldig te publiceren. Je krijgt hierdoor steeds meer ervaring in het maken van nieuwe inhoud voor je site. De ene dag is de inhoud beter dan de andere. Uiteindelijk worden de parels steeds beter gevonden door reacties, Likes, Tweets en links.

Zo leer je wat er goed gaat en welke artikelen minder effect hebben op je niche.
Door de ervaring van iedere dag ´oefenen´ en het ontdekken van de parels op jouw site gaat de kwaliteit verder omhoog.

Meer en beter via Facebook

Let op dit is de laatste dag voor het speciale aanbod Likes en interactie op je zakelijke Facebook pagina. Dit webinar gaat over hoe je Facebook kunt inzetten om meer klanten aan te trekken. Een mix van kwaliteit en kwantiteit om nieuwe fans te winnen voor jou.

Lees meer over wat het je oplevert en de inhoud van dit programma speciaal voor zelfstandigen.

Ga jij voor beter of meer?

Wat is het uitgangspunt in jouw bedrijf. Hoe kun jij kwaliteit en kwantiteit combineren voor meer resultaat? Of kies jij voor kwaliteit of liever kwantiteit?
Reageer hieronder.

Credit foto: jinterwas

This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ondernemen
Scam Alert gericht op Marketing bedrijven

Dit is een oplichtingswaarschuwing voor marketing bedrijven en marketeers. Deze specifieke dienstverleners zijn doelwit van een specifieke fraude afkomstig van, zo lijkt het, professionele grote organisaties. De marketingwereld is getroffen door een geavanceerde oplichting die legitieme zakelijke voorstellen van een internationaal bedrijf nabootst. Deze oplichting richt zich ook specifiek op …

odido is dat wel okido
Ondernemen
Is de nieuwe naam Odido wel okido?

Mogelijk heb je het al gehoord? Als je klant bent dan heb je natuurlijk al een bericht ontvangen. Het bedrijf T-Mobile heet voortaan Odido. Na twee jaar in het geheim werken aan dit project werd op 5 september 2023 de nieuwe naam onthuld van wat we voorheen kende als T-Mobile …

stap-budget stopt
Ondernemen
1
Stap-budget stopt waarschijnlijk vanwege kabinetsbezuiniging

Het Stap-budget, een scholingssubsidie voor werkenden en werklozen, wordt waarschijnlijk wegbezuinigd. Dat bevestigen bronnen aan ANP en andere nieuwsbronnen. Het Stap-budget werd iets meer dan een jaar geleden geïntroduceerd als vervanging van de belastingaftrek van scholingskosten. Het was eigenlijk een scholingssubsidie van maximaal 1.000 euro voor het volgen van een …

Shares