De concurrentie voorbij? Lees meer boeken
- By : Arne
- Category : Ondernemen
- Tags: boeken, concurrentie, SOBCon
Wist je dat jouw concurrent een tot zes boeken per jaar leest? Het is eenvoudig meer boeken dan je concurrent te lezen en zo meer te leren over jouw branche of expertise.
Tim Sanders schrijft in Today We Are Rich (aff) over een onderzoek dat hij in 2007 heeft gedaan. Daaruit kwam naar voren dat de gemiddelde zakenpersoon een (1) boek per jaar leest over zijn of haar professie. De gemiddelde directeur (CEO, COO, CFO etc.) leest 6 boeken per jaar.
Natuurlijk kun je over allerlei onderwerpen oneindig veel vinden op het web. Wil je meer weten dan kun je artikelen, video’s, interviews op het web vinden over jouw onderwerp. Wil je een stap dieper op je onderwerp, dan pak je een boek. In een boek heeft de auteur veel meer de gelegenheid het onderwerp uit te diepen.
Als je meer wilt schrijven over jouw onderwerp, meer publiceren, meer bloggen, dan zoek je inspiratie. Boeken zijn een enorme inspiratiebron. Je kunt je eigen mening vormen en zo unieke artikelen schrijven voor je blog.
Hoe je meer boeken leest dan je concurrent?
Ik ben een ochtendmens. Een half uur eerder op en ik kan iedere ochtend lezen naast mijn bestaande dingen taken.
In de stilte van de ochtend heb ik meer focus en lees ik gemiddeld 10-25 pagina’s. Dit betekent dat je een boek van 200 pagina’s uitleest in 8-20 dagen. Zo heb ik sinds SOBCon, begin mei, al 5 boeken gelezen, je leest dus al snel 15 tot 30 boeken per jaar!
Ben je meer een avondmens? Sla dan iedere avond het nieuws op de televisie over. En besteed dat half uur aan lezen. Van het lezen van een boek in jouw vakgebied leer je op de lange termijn sowieso meer dan van het nieuws.
De 6 boeken die ik heb gelezen?
- Today we are Rich – gekregen tijdens SOBCon van Tim Sanders
- Radical Leap Re-energized – gekregen tijdens SOBCon van Steve Farber
- Greater Than Yourself – Steve Farber
- The Now Revolution – Jay Baer en Amber Naslund
- Verleiden op internet – Arjan van Erkel
- Enchantment – Guy Kawasaki
Vanochtend ben ik gestart in Tell to Win van Peter Gruber. Dit boek gaat over story telling.
Je gaat je klanten en doelgroep telkens weer verrassen met de opgedane kennis in je artikelen en tijdens de opdrachten.
Wat is volgens jou het meest interessante boek dat ik ‘moet’ lezen tijdens de vakantie?
credit: foto Chris – Books
This article is originally from ErnoHannink.nl under Creative Commons 2.5
Geen reacties