Een ludieke actie van de automaker Mini. Zij dagen namelijk een andere automaker, Porche, uit om te racen tegen de grappige kleine mini. Het moet dan gaan om een straatrace en de uitdaging is geplaatst op Facebook en op Youtube. Zie hieronder het Youtube filmpje met daarin de CEO van Mini USA.
Ook is het zodanig opgezet allemaal dat fans via Facebook een petitie kunnen tekenen om Porsche over te halen om ook echt deel te nemen aan deze straatrace. En blijkbaar heeft Mini ook al een keer een hele pagina van The New York Times aangekocht om ook weer deze straatrace van 21 juni aan te kondigen.
De kans is erg klein dat we een dergelijke race zullen zien en we zullen dus ook nooit weten of Mini een beetje bij de snelle Porche in de buurt kan blijven. Helaas heeft Porsche de uitdaging al formeel geweigerd in een brief aan Mini. Hierin reageren ze op zich heel leuk en sportief. Maar ze geven in de brief aan dat ze nooit een uitdaging aangaan voor bekendheid of publiciteit, racen doen ze alleen om de technologie van auto’s nog meer te verbeteren. Wel mag Mini natuurlijk gewoon meedoen aan races in bijvoorbeeld Sebring, Daytona of Le Mans.
Het is wel een herbruikbaar concept. Daag jouw concurrent eens uit en doe dit groots met veel herrie. Dit levert zowel jouw concurrent als jezelf wat publiciteit op en je kent de gezegde; “there is no such thing as bad publicity”!
Geen reacties