Straatrace Mini versus Porsche

Een ludieke actie van de automaker Mini. Zij dagen namelijk een andere automaker, Porche, uit om te racen tegen de grappige kleine mini. Het moet dan gaan om een straatrace en de uitdaging is geplaatst op Facebook en op Youtube. Zie hieronder het Youtube filmpje met daarin de CEO van Mini USA.

Ook is het zodanig opgezet allemaal dat fans via Facebook een petitie kunnen tekenen om Porsche over te halen om ook echt deel te nemen aan deze straatrace. En blijkbaar heeft Mini ook al een keer een hele pagina van The New York Times aangekocht om ook weer deze straatrace van 21 juni aan te kondigen.

Mini_vs_porsche

De kans is erg klein dat we een dergelijke race zullen zien en we zullen dus ook nooit weten of Mini een beetje bij de snelle Porche in de buurt kan blijven. Helaas heeft Porsche de uitdaging al formeel geweigerd in een brief aan Mini. Hierin reageren ze op zich heel leuk en sportief. Maar ze geven in de brief aan dat ze nooit een uitdaging aangaan voor bekendheid of publiciteit, racen doen ze alleen om de technologie van auto’s nog meer te verbeteren. Wel mag Mini natuurlijk  gewoon meedoen aan races in bijvoorbeeld Sebring, Daytona of Le Mans.

Het is wel een herbruikbaar concept. Daag jouw concurrent eens uit en doe dit groots met veel herrie. Dit levert zowel jouw concurrent als jezelf wat publiciteit op en je kent de gezegde; “there is no such thing as bad publicity”!

Geen reacties

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

content marketing blog
Inspiratie
6 soorten content marketing

Wat is content marketing, welke vormen zijn er en hoe kun je het inzetten voor jouw bedrijf. Lees hieronder welke 6 soorten van contentmarketing er zijn en hoe je ze strategisch kunt toepassen. Content marketing Content marketing is een strategische vorm van marketing die er op is gericht om waardevolle, …

geen nieuwsbrief als naam gebruiken
Inspiratie
Een nieuwsbrief geen nieuwsbrief noemen – wat dan wel?

De digitale nieuwsbrief / mailing / newsletter / e-mailing is inmiddels al vele jaren oud. Het is een goedkope opvolger van de papieren versie van de nieuwsbrief. In het begin was het ook vrij eenvoudig om nieuwe aanmeldingen te krijgen voor jouw nieuwsbrief waarin je nieuwsfeiten en tips weg gaf. …

Inspiratie
Kerst reclames 2017

Het is ook voor reclamebureau’s een heerlijke tijd, de kerstdagen. Grote en kleine merken / ondernemingen / bedrijven willen met de kerst een mooie boodschap combineren met een aanbieding of gewoon mensen herinneren dat ze er zijn. Reclame makers kunnen hun creativiteit ten volle benutten in de vorm van humor, …

Shares